annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

CA menu niet meer toegankelijk op Bravia KD-50X85KP

profile.country.NL.title
MartinJanssen1951
Ontdekker

CA menu niet meer toegankelijk op Bravia KD-50X85KP

Nadat ik de diverse menu's van de CA module had bekeken kon ik de menu keuze (Advanced instell) waaronder de CA instellingen zitten niet meer kiezen! Als ik met de cursor naar  "Advanced instell" scrol, dan zie ik een flits van het menu aan de rechterkant, maar de cursor gaat meteen terug naar menukeuze die hierboven staat in de lijst.

De eerste keer dat dit probleem optrad verscheen bij terugkeer naar TV kijken de voor mijn TV inmiddels beruchte melding "Het geselecteerde kanaal is gecodeerd of kan niet worden gedecodeerd. Controleer of de CA module en smart card correct zijn geplaatst". Dat zou verklaren waarom er geen CA menu wordt getoond. Echter bij een herhaling van deze test kon ik weer niet bij de CA instellingen, maar was er wel gewoon beeld op RTL 4 na terugkeer uit de instellingen.

Zelfs na het uit en weer aan zetten van de TV via de aan/uit knop op de afstandsbediening kon ik nog steeds niet naar het hoofdmenu voor de CA module instellingen. Dit lukte pas weer na het verwijderen en opnieuw plaatsen van de CA module. Voor de zekerheid doe ik dit altijd terwijl de TV uit staat. Zoals verwacht komt het CA menu ook weer terug als je de TV via Instellingen -> Systeem opdracht geeft om opnieuw op te starten.

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Helaas deel je niet met ons over welke CAM-Module het gaat, wel hebben helaas nog geen glazenbol tot onze beschikking.

Ben je hiervan op de hoogte: 

• BRAVIA-TV-modellen uit 2013 en nieuwer hebben een CI+ versie 1.3 CAM-sleuf. Dat wil zeggen dat als een CI+ CAM wordt gebruikt, de CAM compatibel moet zijn met CI+ versie 1.3 (of hoger).

Link 

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
MartinJanssen1951
Ontdekker

Het gaat niet om een CI+ module uit het museum (versie 1.2) maar om een CI+ 1.3 module van het merk Quantis. De smartcard die erin zit is van ir.deto. Het label is oranje en er staat "Quantis Interactieve CI+ 1.3 module" op. Op de achterkant staat:

Module Irdeto DVB CI & CI Plus. Powered by NEOTION".

P/N: PRD - AT!Z - 15D0

M: 20  D : 15/01/19

Bij de instellingen zijn heel veel gegevens te vinden die mij persoonlijk niet veel zeggen. Heel veel versie nummers, status info. Weinig parameters die je in kan stellen en dus verkeerd zouden kunnen staan.

Mocht je bepaalde instellingen willen weten dan hoor ik het graag.

Er schiet me ook te binnen dat ik ergens "verstreken tijd sinds start TV module" zag en die was enkele minuten. 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Ik zit zelf in het fUPC gebied waar de Quantis niet wordt geleverd door Ziggo als verhuur model. Heb dus met de aanwezige CI+ modules een ander menu.

Dat het CA-menu (nog) niet benaderd is na het aan doen van de TV of vanuit een applicatie heeft waarschijnlijk met de snelheid van de X85k.

Om de opstart tijd van de CI+ module te omzeilen schakel ik voordat de TV's uitzet of een applicatie opstart naar een van de FTA zenders (bijv. NPO1,2 of 3).

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!