annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Geluid valt seconde weg KD-65A89

profile.country.NL.title
DMA-777
Ontdekker

Geluid valt seconde weg KD-65A89

De tv KD-65A89 is middels de eArc HDMI aansluiting verbonden met de Sony receiver STR-DN1080.

Bij gebruik van Netflix, Prime Video en Disney+ zit er om de 3-4 minuten een glitch in het geluid. Het geluid valt dan een seconde weg.

 

Ik heb de beide apparaten al een keer teruggezet naar fabrieksinstellingen, voorzien van de laatste updates, audio 1 & 2 om en om getest & verschillende HDMI 4k kabels geprobeerd maar de glitch is nog niet weg.

 

De tv is aangesloten via wifi. De tv geeft uitstekend signaal aan en zelfs getest of het wifi signaal niet hapert. Dit blijkt niet zo.

Sony support ook al benaderd maar zij weten ook niet direct de oplossing.

 

Er is iemand die hier een oplossing voor weet wat ik over het hoofd heb gezien.

Beide apparaten zijn nieuw.

 

 

 

17 ANTWOORDEN 17
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

EARC werkt niet helemaal feilloos. Ik heb het met mijn STR DN1080 ook ervaren als ik geluid van netflix afspeel vanuit de TV zelf. 

Overstappen naar een externe bron scheelt veel frustratie en werkt prima. Ik gebruik mijn Shield voor Netflix en dergelijke apps. 

 

Ik heb wel een firmware update gehad die de boel oploste qua geluid wat wegvalt. Bij mij was het een harde pop om de paar minuten en viel het geluid een seconde weg. 

profile.country.NL.title
DMA-777
Ontdekker

Heeft Sony reeds op de achtergrond ook onderzoek gedaan naar de 'glitch' in het geluid?

profile.country.NL.title
DMA-777
Ontdekker

Ondertussen ben ik nog geen steek verder gekomen.

De 'glitch' is nog steeds aanwezig dat het geluid na 3-4 minuten wegvalt bij kijken naar Netflix, Prime Video en Disney+ en YouTube. Bij YouTube is de glitch helemaal irritant en harder. Hier komt hij ook om 1,5 minuut.

 

Eerder al een rubriek aan gewaagd maar dit probleem is nog steeds niet opgelost.

 

Is iemand die ook in bezit van de KD-65A89 tv en STR-DN1080 receiver die ook dit probleem had maar het heeft opgelost?

Ik zou graag de instellingen willen weten.

 

profile.country.NL.title
DMA-777
Ontdekker

Mijn tv KD-65A89 is aangesloten op de Sony STR-DN1080 surround receiver. 

Bij gebruik van Netflix en met name YouTube, Prime Video en Disney+ zit er om de 4-5 minuten een geluidsglitch in van 0,5 seconde. Het geluid valt weg.

Ik ben er achter dat het niet aan de receiver ligt. Als ik via de Sony blue-ray speler UBP-x800m2 Netflix en YouTube afspeel via de receiver dan is deze geluidsglitch er niet.

Ik heb eARC al uitstaan op de tv en receiver maar het probleem blijft.

 

Ondervindt iemand dezelfde problemen hiermee?

 

 

profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

Waarom heb je de eARC uit staan? Als je TV met een goede (e)ARC (High Speed) HDMI kabel is aangesloten op de HDMI (e)ARC poorten moet het juist aan staan.

En op je TV moet deze dan op Auto staan: Druk op de HOME-knop en selecteer vervolgens [Instellingen] — [Weergave en geluid] — [Audio-uitgang] — [eARC-modus] — [Auto].

 

En kijk even of je al de laatste update erop hebt staan;

https://helpguide.sony.net/ha/strdn108/v1/nl/contents/TP0001688162.html


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert


@DMA-777  schreef:

Bravia Sync functie regelt het geluid ook niet goed. Als dit niet goed werkt wat dien je dan in te stellen om te zorgen dat het wel werkt? 


Bravia Sync regelt niks met geluid, is alleen een sturing via de HDMI-verbinding.

 

Het lijkt erop dat het geluids probleem wordt veroorzaakt door de andere aangesloten apparatuur op de HDMI-poorten van de A89 of DN1080. Helaas geef je geen antwoordt dat je dit door de verbindingen tijdelijk te ontkoppelen uit geprobeerd heeft de afgelopen maanden.

 

Welke instelling wordt er gebruikt als Geluid Modes van de DN1080?

Clear audio of Auto o.i.d.?

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
DMA-777
Ontdekker

Beste 73's,

Het is mij niet duidelijk wat je bedoelt.

Op de receiver STR-DN1080 kan je ook onder je Audio Settings instellen de modus 'digital legato linear' instellen op auto 1, auto 2 of off. Dit zorgt voor verbetering geluid van slechte formats. Daarnaast kan je de geluidsvelden instellen.

De instellingen clear audio en/of auto voor geluid zit er niet bij.

 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert


@pa3eia  schreef:

Het lijkt erop dat het geluids probleem wordt veroorzaakt door de andere aangesloten apparatuur op de HDMI-poorten van de A89 of DN1080. Helaas geef je geen antwoordt dat je dit door de verbindingen tijdelijk te ontkoppelen uit geprobeerd heeft de afgelopen maanden.


En nog steeds mogen we hier in de Sony Community niet weten wat er nog meer op de HDMI-poorten van de A89 of DN1080 is aangesloten. Ook ofdat het tijdelijk het ontkoppelen ervan het geluids probleem is opgelost.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!