annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Hoe HDR stream in apps (Netflix, Disney+, Amazon Prime enz.) weergeven als SDR?

profile.country.NL.title
Jim_BB
Nieuw

Hoe HDR stream in apps (Netflix, Disney+, Amazon Prime enz.) weergeven als SDR?

Op mijn nieuwe Sony TV (XR-75X95J) valt de helderheid van het beeld van Dolby Vision streams overdag tegen. In het donker is het beeld op DV helder nog net te doen met alle helderheidsopties op max, maar overdag, in een verlichte kamer, is het eigenlijk net te donker. Dat terwijl SDR beelden dan op halve helderheid al bijna oogverblindend helder zijn. Kortom: de TV kan meer dan helder genoeg, maar in HDR zijn donkere scenes bijna niet te zien. Het is eigenlijk dan precies andersom als dat geadverteerd wordt, namelijk zo:

HDRnormaal
Jim_BB_0-1646670676505.pngJim_BB_1-1646670676487.png

 

Kortom: ik zou graag HDR streams ook in SDR willen kunnen bekijken, helderder dus. Maar in de beeldinstellingen kan ik alleen nog maar uit Vivid (niet om aan te zien) en Dolby Vision kiezen. Is er niet een manier om die alsnog op 'custom' te zetten, om zo de overall helderheid te verbeteren?

2 ANTWOORDEN 2
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Als er een willekeurig applicatie geopend:

HDR uitschakelen: Beeldistellingen - Videosignaal - HDR-Modus op "Uit".

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Jim_BB
Nieuw

Ik wou dat het zo makkelijk was. Bij de beeldinstellingen is deze optie niet beschikbaar op een Google TV als de X95J als het een HDR Dolby Vision stream is. Per HDMI ingang is de HDR wel uit te zetten, maar voor streams in apps om een of andere reden niet.