annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Hoe stop ik streaming channel als ik Tv druk op afstandbediening

profile.country.NL.title
richardrem
Ontdekker

Hoe stop ik streaming channel als ik Tv druk op afstandbediening

Hallo,

Een klein probleem met de 4K Ultra HD TV KD55XF9005. 

Eigenlijk onbenullig maar irriterend.

Als ik op de afstandsbediening TV druk verwacht ik dat het naar tv gaat dus automatisch het signaal van de media box van ziggo oppakt maar in plaats daarvan komt continue het streamingkanaal van Google play en moet ik later de juiste HDMI ingang invoeren. Is er een oplossing dat het direct naar de mediabox van Ziggo gaat.

vriendelijke groet

Richard

19 ANTWOORDEN 19
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Heb het idee dat je i.p.v. de Sony afstandbediening de mediabox afstandbediening (Horizon???) gebruikt.

Het is mogelijk om de TV-toets aan te passen, met deze toets schakelen wij mode/ingang van het toestel in.

Home - Instellingen - Externe Ingangen - TV-toets aanpassen.

suc6 ermee,
73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
richardrem
Ontdekker

Hallo,

Dank voor het antwoord,

Nee, ik had wel degelijk de B. van de Sony gebruikt. Zou niet al te slim zijn. Inmiddels heb ik het streaming kanaal kunnen uitschakelen maar het heeft nog geen ander voorkeurs kanaal of HDMI ingang. Dat moet nog ingesteld worden. Trouwens ook vreemd dat de TV het Media kastje van Ziggo niet herkent via HDMI.

Heb geprobeerd dat toe te voegen maar de tv ziet het gewoon ziet. 

Ik ga je advies opvolgen over de voorkeur HDMI ingang en zien wat er gebeurt.

hartelijk dank alvast.

Andrez1973
Nieuw

Hier hetzelfde probleem met mijn Sony kd-49xf8505. Direct na de installatie ging het nog goed, als ik op de knop TV drukte dan ging de TV meteen aan via de mediabox (HDMI1). Waarschijnlijk heb ik nog wat ingesteld over streaming kanalen etc., ik ben hier nog nieuw mee. Daarna kwamen dus steeds die trailers van Google play en dit is erg irritant.

Dit zou toch weer uit te schakelen moeten zijn maar ik kan het nergens vinden. De antwoorden hier zijn ook nog niet bevredigend dus toch weer de vraag of iemand een nog concretere tip voor me heeft. Op het engelstalige forum staan ook een paar tips (uitschakelen van streaming diensten etc), maar dit lijkt ook niet te werken. De streamingdiensten verdwijnen uit het hoofdmenu maar die stomme trailers blijven spelen...

Alvast dank!

profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

@richardrem

De zgn. TV toest is instelbaar. 

Ga met de Home toets naar Instellingen, Externe ingangen, TV toets aanpassen.

Je kunt hier kiezen waar de TV naar toe moet gaan als je op de TV toets drukt. 

In jou geval zou dat HDMI kunnen zijn als daar je mediabox op is aangesloten. 

Gr, Arie

profile.country.NL.title
richardrem
Ontdekker

Hallo,

He, bedankt. Ga ik gelijk zo proberen. Ik laat het weten.

groet

Richard

profile.country.NL.title
richardrem
Ontdekker

Hallo Arie, 

nadat ik heb gedrukt op externe ingangen, krijg ik 3 opties, invoer beheren, Bravia sync instelling en indeling HDMI signaal. 

Ik klik op invoer beheren en kies het HDMI kanaal waar ik de voorkeur aan geef. Dat is de media box van Ziggo. Dan krijg ik weergaveinstelling en er staat: tonen ( uitschakelen als geen toestel wordt gedetecteerd. 

Nu wanneer ik dan tot slot weer op de TV toets druk krijg ik helaas nog steeds de hinderlijke trailers. Trouwens als ik de bravia sync- apparaat lijst wil aanpassen wordt de mediabox van ziggo niet herkend. Misschien komt het daardoor. 

Misschien heb je een idee. 

Groet

Richard

profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

@richardrem

Hoi Richard. 

Mogelijk zit dan de optie om je TV toets in te stellen ergens anders ondergebracht bij Instellingen. Misschien even zoeken. Jammer dat ze bij Sony steeds weer andere menustructuren uitvinden. Mijn TV Bravia KD-55XD8599 is dan ook al weer enige jaren oud (2016)

Misschien zijn er andere gebruikers die je verder kunnen helpen

Gr, Arie

profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

@richardrem

Nog even dit. 

Ben je wel in het instellingen menu geweest?. Na het indrukken van de Home toets hellemaal onderin links.

Er zijn nl. meerdere plaatsen waarop je de externe ingangen kan beheren. 

Gr, Arie

profile.country.NL.title
richardrem
Ontdekker

Hallo Arie,

ja, daar ben ik geweest. Bij instellingen met dat radertje. Zelf ben ik redelijk technisch en meestal los ik dit soort problemen gauw op. Maar hier heb ik alles geprobeerd. Zelfs de hulp van Sony was geen oplossing. Ik ga maar vragen bij BCC. Waar ik de tv kocht. Want ook vreemd is dat de tv de mediabox niet toevoegd aan de sync instelling. 

Toch hartstikke bedankt voor je attentie. Ik waardeer het enorm. 

Micht je toch een idee hebben, ik houd me aanbevolen. 

Groet Richard