annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Ingebouwde chromecast van KD-50X89J niet netwerk stand-by

profile.country.NL.title
Oosterheem
Ontdekker

Ingebouwde chromecast van KD-50X89J niet netwerk stand-by

Sinds enkele weken ben ik in het bezit van de Bravia KD-50X89J.

Ik ben zeer tevreden over de tv, maar ondervind helaas problemen met de ingebouwde Chromecast.

Als de tv aanstaat, kan dmv een Google Mini het volume worden gewijzigd, apps als Netflix, Prime en Spotify worden geopend, en bijvoorbeeld van HDMI-ingang worden veranderd. Uitzetten van de tv dmv een spraakopdracht lukt ook. Kort erna de tv weer aanzetten dmv de Google Mini eveneens.

Enkele uren later de tv aanzetten lukt echter niet.

Google Mini bevestigt dat de tv wordt aangezet, dit gebeurt echter niet. In de Google Home app is te zien dat de tv niet (meer) in het netwerk zit, wat er volgens mij op duidt dat de Chromecast niet stand-by blijft als de tv enige tijd uitstaat.

Ik heb de verschillende opties in het menu onder 'Netwerk en Internet' betreffende 'Starten op afstand' geprobeerd waardoor het netwerk van de tv stand-by zou moeten blijven. Zonder enig resultaat. Power Saving overigens staat uit.

Iemand een idee/trucje hoe de ingebouwde Chromecast wel continu stand-by blijft, dus ook als de tv langere tijd uitgeschakeld is?

Alvast bedankt voor het meedenken!

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

In de ondersteuning pagina van de X89j is de "Helpgids" te vinden.

Instellingen van het thuisnetwerk aanpassen: het apparaat op afstand gebruiken.

suc6 ermee,
73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Oosterheem
Ontdekker

Bedankt voor de reactie, maar bij de instellingen onder 'instellingen van het thuisnetwerk aanpassen' kan ik niks wijzigen en/of instellen wat een verschil zou kunnen uitmaken.

Bij 'instellingen voor de toegangstoestemming van elke controller te wijzigen' (Toegangscontrole Renderer) kan ik overigens niks instellen. Ik heb alleen de optie 'Alles verwijderen'...

Nogmaals bedankt!

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Is dan de X89j wel verbonden met het thuisnetwerk?

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Oosterheem
Ontdekker

Zeker. Als de tv aan is, kan ik met de Google Mini diverse opdrachten geven, in Plex films afspelen die in het netwerk worden gedeeld, en ook de tv uitzetten.

Vervolgens de tv weer aanzetten lukt ook, maar na een kwartier of zo niet meer. Dan is die uit het netwerk verdwenen, zie ik ook in de Google Home app.

profile.country.NL.title
Oosterheem
Ontdekker

Afgelopen dagen weer van alles geprobeerd met de instellingen, helaas zonder enig succes: na het uitzetten van de tv schakelt de chromecast zich gemiddeld na een half uur ook uit, ondanks dat in de instellingen ('Starten op afstand') netwerkstand-by of inschakelen door apps aangevinkt is.

Ik vraag me nu alleen af of de firmware niet naar behoren werkt, of dat de ingebouwde chromecast van de KD-50X89J brak is en ik aanspraak moet maken op de garantie...