annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Kan geen kanaallijst maken Sony BRAVIA KD-50X85KP

OPGELOST
profile.country.NL.title
MartinJanssen1951
Ontdekker

Kan geen kanaallijst maken Sony BRAVIA KD-50X85KP

De titel zegt het al een beetje. Als ik op mijn Sony BRAVIA KD-50X85KP TV naar Instellingen ga en dan navigeer naar [Zenders & Ingangen] -> [Zenders] dan kan ik in het menu alleen kiezen voor [Zender installatie]. De opties onder "kanaallijst" zoals [Kanaallijst bewerken] zijn grijs en niet te selecteren. 

Onder "Kanaallijst bewerken" staat heel leuk "Beschikbaar wanneer er kanalen zijn geregistreerd". Geen idee wat ze met registreren van kanalen bedoelen, want bij de [Zender installatie] kun je kiezen voor "Nieuwe kanaallijst opstellen" en "De kanaallijst bijwerken". Als ik voor dit laatste kies worden de kanalen gescand en krijg ik de melding "Geen nieuwe kanalen gevonden". Ik zie nergens een keuze om kanalen te "registreren". Maar ik heb blijkbaar wel een kanaallijst.

Ook staat in de Helpgids een disclaimer onder de pagina "Zenders sorteren of bewerken":

  • De beschikbare opties kunnen variëren afhankelijk van uw regio/land.

Bij mijn vorige TV (Samsung) kon ik wel kanaallijsten aanmaken en ik zit nog steeds bij dezelfde provider en in dezelfde regio, want ik ben in tussentijd niet verhuisd.

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Heb even in je historie gekeken, het blijkt dat je een CI+ module gebruikt. Waarschijnlijk zijn de digitale kanalen ingelezen via de automatische setup van Ziggo, Ziggo heeft het aanpassen van de kanalenlijst geblokkerd. Lees de digitale kanalen eens opnieuw in via "Andere Provider" waar je zelf de Frequentie en Netwerk-ID moet invullen, dit kan je terug vinden op Ziggo.nl.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Heb even in je historie gekeken, het blijkt dat je een CI+ module gebruikt. Waarschijnlijk zijn de digitale kanalen ingelezen via de automatische setup van Ziggo, Ziggo heeft het aanpassen van de kanalenlijst geblokkerd. Lees de digitale kanalen eens opnieuw in via "Andere Provider" waar je zelf de Frequentie en Netwerk-ID moet invullen, dit kan je terug vinden op Ziggo.nl.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
MartinJanssen1951
Ontdekker

Het werkt inderdaad. Meteen na het instelling van de zenders kreeg ik een scherm waar ik de volgorde kon aanpassen met de opmerking dat dit later ook kan. Ik had al eerder de zenders op die manier ingesteld i.v.m. een ander probleem en dat loste het probleem niet op. Heb toen alles weer ingesteld op Ziggo.

Vreemd dat Ziggo het veranderen van kanaallijst standaard uit zet en dat dit uberhaupt mogelijk is. Temeer omdat er meer zenders worden gevonden dan er zitten in het abonnement.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Zoals de afgelopen weken is gebleken met o.a. ESPN en NGC verkoop Ziggo de plaatsen in de kanaallijst. Op de mediabox mag dat dan niet veranderd worden. Gelukkig hebben we de omweg gevonden om dit wel te kunnen aanpassen.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!