annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony Bravia kieskeurig met satelliet ontvangst!

profile.country.NL.title
Jeruzalem
Lid

Sony Bravia kieskeurig met satelliet ontvangst!

Beste mensen, ik heb een raar probleem met mijn Sony Bravia Oled 4K tv.

Ik kijk tv via de satelliet en ik gebruik Canal Digitaal. De tv is rechtstreeks op mijn schotelantenne aangesloten, en ik maak gebruik van 4 lnb's. Als ik via de keuze van Canal Digitaal ga inlezen, dan krijg ik alle zenders via een vaste volgorde in mijn kanalenlijst, en daar kan ik niets in wijzigen.

Zenders waarop ik geen abonnement heb kan ik dus ook niet verwijderen.

Gelukkig kan ik de zenders ook via Satelliet Algemeen inlezen, en dan kan ik alles doen wat ik wil, nou ja, bijna alles. Er is een eigenaardigheidje.

Handmatig inlezen kan alleen, als ik al een aantal zenders automatisch heb ingelezen

Daar is nog wel mee te leven. Maar er is één vervelend probleem. Als ik b.v. een transponder heb ingelezen waar een aantal zenders opstaan, b.v. 5, maar 4 daarvan zijn niet zo interessant, dan kan ik die 4 ongewenste zenders wissen.

Echter, als er na verloop van tijd een nieuwe zender op deze transponder bij is gekomen, en ik wil deze zender hebben, dan gaat dat niet. Na het opnieuw inlezen van de transponder meldt de tv dat er 6 zenders zijn gevonden, maar in de kanalenlijst is er niets terug te vinden. Het lijkt er dus op, dat er niets wordt opgeslagen, en als ik de nieuwe zender toch echt graag wil hebben, dan moet ik dus helemaal opnieuw alles gaan installeren en ook weer alles gaan sorteren op de door mij gewenste volgorde. Is daar geen oplossing voor?

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Waarschijnlijk weet je niet hoeveel Sony Bravia's TV's er ondertussen zijn met allemaal verschillende software.

Is het mogelijk om het type nummer van je Sony Bravia TV met ons te delen?

 

Voor een nieuwe lijst ben je afhankelijk wanneer Canal Digital de lijst bijwerkt om daarna in een firmware update te kunnen verwerken.

 

Schot voor de boeg: Staat Auto service update op aan of uit voor de Algemene Satelliet?

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Jeruzalem
Lid

Ha, bedankt voor je reactie. Het betreft een Sony Bravia Oled tv, type XR55A80J.

En nee, ik heb geen idee hoeveel verschillende typen Bravia tv's er zijn. Ik had hiervoor een LG Oled tv, die heb ik weggedaan, omdat je bij dat toestel geen zenders kon wissen.

Van losse satellietontvamgers ben ik lang geleden al afgestapt. Extra apparatuur brengt o.a. meer energieverbruik met zich mee.

Bij de LG kon ik ook kiezen tussel Algemeen satelliet of inlezen via Canal Digitaal, en ook dan kon je de volgorde niet wijzigen. 

 

profile.country.NL.title
Jeruzalem
Lid

Sorry, nog vergeten. De automatische service update was niet ingeschakeld. Ik heb die ingeschakeld, maar na een nieuwe poging om de transponder opnieuw in te lezen is er helaas niets veranderd.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Wanneer de automatische service update wordt uitgevoerd is bij mij niet bekend, mogelijk in de Standby mode.

Als dit het geval is, is het ook mogelijk dat met de "Guide" bijwerken in standby mode op aan moet staan.

Heb hier ook een schotel aangesloten naast Ziggo Digitaal, alleen is deze voor experimenteel zonder een CI+ module op de Astra 19,2 voor eventuele ondersteuning voor de Sony Community.

 

Wat je ook nog kan proberen is de "Powerreset" (groene toets ingedrukt houden).

 

Het is ook mogelijk dat in de standby mode de 4 LNB's niet worden aangestuurd.

 

In de Duitse Sony Community zijn meer satelliet gebruikers actief t.o.v. de Nederlandse Sony Community.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Jeruzalem
Lid

Ja, bedankt.

Ik denk dat het tijd wordt dat Sony een firmware update gaat uitbrengen.