annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony KD-75XF9005 maakt tikkend geluid

profile.country.NL.title
TheUppercut
Ontdekker

Sony KD-75XF9005 maakt tikkend geluid

Mijn Sony KD-75XF9005 maakt continu tikkende geluiden. De ene keer luider dan de andere keer. Dit gebeurt soms wel eens met tussenpauzes van 5 minuten en soms minder en zowel als de tv aan (volume zacht of uit) is als uit.

Ik heb de tv een jaar en dit gebeurt nu al een paar maanden. Heb van alles geprobeerd. Resetten, kabels eruit erin.

Iemand ervaring hiermee?

8 ANTWOORDEN 8
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Hangt de XF90005 aan de muur? Zoja, dan is het mogelijk dat de schroeven te vast of te lang zijn.

Het kan ook een warmte probleem zijn.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
AlexM8
Nieuw

Heb je wellicht een harddisk gekoppeld, die lawaai maakt

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Als het toestel uit is, maakt het alsnog tikkende geluiden? Is dat wanneer het net op standby staat? Of ook na langere tijd? 

profile.country.NL.title
TheUppercut
Ontdekker

Hoi. Bedankt voor de reacties.

Mijn tv hangt inderdaad aan de muur. Het tikkende geluid is als de tv aanstaat, zacht geluid, dan hoor je het duidelijk.

En als de tv uit staat, zelfs een uur nadat ik de tv heb uitgezet hoor ik het geluid.

Er is inmiddels een monteur via sony langsgeweest. Hij zei dat hij eerst 1 mogelijke oorzaak wilde elimineren; de kap achter de tv. Die heeft hij geopend en dubbelzijdig plakband op geplakt.

Kort nadat de monteur vertrok, ging ik het meteen testen. En ja hoor! Na een half uur begon de tv weer te tikken, wel 8 keer in een uur. Ook nadat ik de tv uit heb gezet. Ik heb dit nog een paar dagen aangekeken en aangehoord en het probleem blijft. Ik heb her bedrijf weer gebeld en die zou overleggen met Sony. Ik zou op een bepaalde dag gebeld worden, wat niet is gebeurd. De volgende dag, weer niet. Toen heb ik maar zelf weer gebeld en de dame aan de lijn kon mij vertellen dat mijn tv niet gerepareerd zal worden, maar dat ik of een soortgelijke model zal krijgen, of mijn aankoopbedrag terug zal ontvangen. Ik gaf aan dat ik voor de laatste optie wil. Ik heb geen zin in een soortgelijke model die weer mankementen gaat vertonen. Sterker nog, ik hoop dat ik mijm geld terug krijg. En dan zal ik kijken voor een ander merk.

profile.country.NL.title
Jan-vH
Nieuw

Ook hier is een zelfde probleem, is dit inmiddels verholpen?

Zo ja, op welke wijze?

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Heb een tijdje geleden gelezen dat het een software probleem was, dit werd in een firmware update opgelost.

 

Ondersteunings pagina 

 

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Jan-vH
Nieuw

Ok, ik zal nagaan of een update mogelijk is.
Hopelijk brengt dit een oplossing van dit hinderlijke getik.
Radstake
Ontdekker

Hoi, ben je hier nog iets verder mee gekomen? Ik heb zelf ook onlangs een Sony TV gekocht (KD-55XH9505).

Deze maakt ook een tikkend/krakend geluid. Ik heb  een andere hdmi kabel geprobeerd, maar ik heb echt het idee dat het van de omkasting komt. Sony houdt zich van de domme. Blijven maar verwijzen naar krimmende/uitzettende componenten. 

Onzin, want bij mijn andere TVs van andere merken heb ik dit probleem niet.

Tags (3)