annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony xr-55a90j oled hoog standby verbruik

profile.country.NL.title
ericorne
Ontdekker

Sony xr-55a90j oled hoog standby verbruik

Goededag, 

 

Ik ben de gelukkige eigenaar van een sony xr-55a90j. 

 

Nu kwam ik erachter dat het verbruik in stand-by op 30w schommelt continu.

Ik heb al eens rond gekeken op het forum en wat tips opgevolgd, echter blijf het probleem bestaan. 

 

Iemand ervaring hiermee of tips? 

 

Ik heb alles betreft verbindingen uitgezet in het televisie menu (althans voor zover ik kan zien) , de tv is aangesloten op internet met een utp kabel.

 

Hij blijf de hele nacht rond 30w.

 

Groetjes Erik 

 

 

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

Het standby verbruik van smart TV’s is inderdaad een probleem, omdat energie nooit zo duur was keek niemand er naar.

Hier na veel instellingen te hebben aangepast of te hebben uit gezet was het nog steeds zo’n 25W per uur.

Dat is als je ‘m zo’n 16 uur per dag in standby hebt staan zo’n 146kWh per jaar.

Nu hebben we er maar een KlikAanKlikUit schakelaar tussen gezet, net als bij andere apparatuur, en gaat alles dus helemaal van de stroom af bij geen gebruik.

Met meerdere apparaten in huis komt dat al snel op een besparing van zo’n 800kWh per jaar.

 


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
ericorne
Ontdekker

Een stekker is geen probleem, maar het verbruik in standby komt dat niet doordat hij pixels oid gaat resetten?

 

Kan dit geen kwaad voor het apparaat?

 

Buiten dat moet er toch een oplossing zijn zou je zeggen, ik kom er zojuist achter dat als ik de internetkabel losmaak het verbruik terugzakt naar normale waarde. 

 

Iemand suggesties? 

 

Groetjes Erik 

profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

24 uur per dag 7 dagen in de week pixels resetten lijkt me beetje overdreven.

Als je denkt dat het beeld iets minder wordt kun je zelf eens een pixel-refresh doen of ‘m een nachtje aan laten staan.

Een andere oplossing zou mooi zijn, maar heb ik helaas nog nergens kunnen vinden.

 

 


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Er loopt in het Duitse Sony Community gedeelte een topic over het standby verbruik, mogelijk zijn er tips te gebruiken om het standby verbruik omlaag te krijgen.

 

Link (gebruik Google translate om de pagina's te vertalen).

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!