annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

switchen tussen center speaker mode en TV geluid mode

profile.country.BE.title
DirkHofmans
Lid

switchen tussen center speaker mode en TV geluid mode

Ik plan de aankoop van de KD-55A90J en zou die willen gebruiken als center speaker in een surroundset bij het kijken naar 5.1 materiaal. Maar voor gewone TV uitzendingen in stereo zou ik de surround niet willen gebruiken. De surround (Marantz NR1711) heeft een HDMI pass through, "info" tot aan de TV krijgen is op zich geen probleem. Maar is het eenvoudig om de TV om te schakelen van gewone geluid-instelling naar center speaker en omgekeerd? Ik heb wel een harmony afstandsbediening met hub, dus ik kan wel een paar "clicks" programmeren wanneer dit nodig zou zijn. Ik veronderstel dat dit copy paste zal zijn van de KD-55 en KD-65 AG9, met de A90J zal er nog niet veel ervaring zijn 😉

6 ANTWOORDEN 6
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Via een HDMI-verbinding worden de speaker in het TV-toestel uitgeschakeld

Via een optische verbinding zijn de speakers van het TV-toestel wel tegelijk te gebruiken.

 

Schakelen tussen de TV-speakers en het audiosysteem (HDMI) is via het "Action menu" snel toegankelijk.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.BE.title
DirkHofmans
Lid

Dus setupbox naar surround receiver en receiver naar tv schakelt het surroundgeluid aan en automatisch het tv geluid uit wanneer de receiver aan staat? En op pass through blijft tv geluid gewoon spelen? 

profile.country.BE.title
DirkHofmans
Lid

Ondertussen heb ik de tv en de receiver in mijn bezit, en toch heb ik 1 praktisch probleem: wanneer ik de tv aanzet springt de receiver automatisch mee aan. Dit lijkt niet te vermijden, die eraf laat niet toe om dat tegen te houden. Dus na het aanzetten van de tv moet ik telkens de receiver uitzetten om geluid te krijgen via de tv speakers. Is daar echt geen andere oplossing voor?

profile.country.BE.title
DirkHofmans
Lid

Lees eraf als eArc

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert


@DirkHofmans  schreef:

Dus setupbox naar surround receiver en receiver naar tv schakelt het surroundgeluid aan en automatisch het tv geluid uit wanneer de receiver aan staat? En op pass through blijft tv geluid gewoon spelen? 


De setupbox direct via een HDMI-kabel naar de A90j en vanaf de A90j met een optische verbinding naar de NR1711. De NR1711 gaat nu niet meer automatisch aan als de A90j wordt aangezet, pas als je dit zelf wil.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.BE.title
DirkHofmans
Lid

Klopt, maar op die wijze speel ik wel de voordelen van hdmi en arc kwijt als ik de receiver wel wil gebruiken. Zoals geluidsychronisatie. Het lijkt me dat er toch een instelling van het arc protocol moet kunnen bestaan zodat de arc de receiver niet aanspringt?