annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

tv luidsprekers actief na opstarten tv Sony XR-65A84 oled

profile.country.NL.title
Tonpap
Nieuw

tv luidsprekers actief na opstarten tv Sony XR-65A84 oled

Hoi,

 

Voordat ik mijn vraag gesteld heb, ben ik eerst op het forum eens gaan rond zoeken of iemand dit zelfde probleem had. Ik heb er niets over gevonden helaas.
We hebben een klein probleempje met de instelling van onze nieuwe Oled tv. De tv is aangesloten op een Pioneer SC-LX81 versterker via een HDMI kabel op de HDMI 3 eARC (tv) en op de HDMI CTRL OUT van de versterker. 
Ook is er één optische kabel voor het geluid aangesloten.

Als ik de tv aan zet ,gaat de versterker ook mooi mee aan maar na een paar sec schakelt de tv om naar tv luidspreker actief! Deze staat normaal op audiosysteem. De volume regeling gaat dan via de tv ipv de versterker. Ga ik naar instellingen en schakel dan weer naar audiosysteem , dan kan ik de versterker weer gewoon bedienen!

Het probleem doet zich telkens voor als de tv aangezet wordt. Lijkt wel of hij de instellingen niet onthoudt..

Iemand een idee wat dit kan zijn. Alle instellingen heb ik al zowat veranderd en gecheckt.

 

gr. Anton

 

15 ANTWOORDEN 15
profile.country.NL.title
Tonpap
Ontdekker

Ik heb nog ff gespeeld met alle instellingen maar zonder suc6. Waarschijnlijk is de Pioneer niet op dezelfde manier te koppelen als ik met de Samsung gewend was. Het ARC procol, is per merk nogal eens verschillend heb ik gelezen.  Denk dat het toch een andere reciever gaat worden… Tot die tijd schakel ik wel over onder luidspreker instellingen in het snel menu. Wat mij trouwens ook opviel is dat ik niet de volledige volume range kan pakken van de versterker. Als het volume van de tv op nul staat dan kan ik alleen het volume verhogen op de reciever, niet verlagen. De reciever wordt wel herkend in de bravia Sync apparaten lijst maar is op een of andere manier compatibel met de tv. Jammer. 

profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

Heb je het wel geprobeerd zonder de optische kabel?

En een andere HDMI ingang op de receiver?

En wat soms helpt de TV Herstarten, de Aan/Uitknop op de afstandsbediening ingedrukt houden totdat er menu op TV scherm verschijnt, daar kiezen voor Herstart TV.


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
Tonpap
Ontdekker

Jazeker. Ik kreeg op geen enkele mogelijkheid het geluid.. Instellingen in versterker ook wat aangepast maar helaas. Ook de andere HDMI uitgang geprobeerd maar krijg daar meteen verbindings fout in het scherm. Aan uit knop ook zonder suc6.  Ik zou liefst het proberen met een eArc reciever, maar die optie heb ik helaas niet..

profile.country.NL.title
Tonpap
Ontdekker

In de sync apparaten lijst staat de Pioneer wel vermeld op HDMI 3 maar audiosysteem staat niet verbonden bij. 
Ik heb net een blu-ray speler aangesloten op een HDMI ingang op de reciever en die wordt ook aan gegeven in deze lijst en daar achter staat wel verbonden!

profile.country.NL.title
Tonpap
Ontdekker

1506EA99-D5CF-40EE-A3EE-B0333DF9517D.jpeg

profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

Er kan ook maar één apparaat tegelijk toegang hebben via HDMI3.


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________