annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

XR-55A80J geen geluid via HDMI via apps als Youtube maar wel vanuit Netflix, HBO Max ed...

profile.country.NL.title
rschoonderbeek
Ontdekker

XR-55A80J geen geluid via HDMI via apps als Youtube maar wel vanuit Netflix, HBO Max ed...

Beste,

Sinds een paar weken heb ik op mijn XR-55A80J geen geluid via HDMI op mijn NAD T758v3i via apps zoals Youtube, media player, Plex maar wel vanuit Netflix, HBO Max ed... Ook hoor ik geen geluid meer (piepje) als ik door de Google TV interface heen blader. Als ik de TV luidsprekers selecteer werkt het prima. Ik heb inmiddels de NAD gereset, andere HDMI-kabel gekocht en aangesloten, TV meerdere malen gereboot maar helaas biedt dit geen oplossing. Het heeft maanden perfect gewerkt maar ineens (lijkt wel na de laatste tv-update) werkt het niet meer. Iemand enig idee? Ik ga straks voor de zoveelste keer de TV terugzetten naar fabriek instellingen maar ben bang dat het weinig oplost. Het is een gezeik van de bovenste plank dit, TV heeft een prachtig beeld maar dit soort gedoe verpest alles.

 

21 ANTWOORDEN 21
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Staat de Pass Through modus op "Auto" ?

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
rschoonderbeek
Ontdekker

Bedankt voor je hulp pa3eia,

 

De HDMI modus stond / staat op auto. De "oplossing" bleek te zitten in een factory reset
en dan alles weer opnieuw instellen met de NAD gekoppeld en aangezet voordat ik met
de wizard de TV in ben gaan stellen. De vraag is dan wel, waardoor komt dit en krijg ik dit
nou om de zoveel tijd terug? 

 

Al lezende kom ik dit probleem in verschillende vormen tegen wat mijn vertrouwen in
Google TV niet versterkt.

 

Maar voor nu is het weer even opgelost.

 

Dank voor het meedenken.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Als YouTube wordt opgestart komt er in beeld een informatiebalk met dat de (voorbeeld) video's met geluid worden weergegeven, dit is aan of uit te zetten. mogelijk stond deze instelling in het menu op "Uit".

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
rschoonderbeek
Ontdekker

Hoi, dat was het niet want ook van andere apps zoals de mediaplayer van Sony / Android werkte het geluid niet.

De reset van de TV heeft het voor nu opgelost maar ik vrees dat ik / we nog niet klaar zijn met Android / Google TV.

profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

Als een reset heeft geholpen, dan lijkt het erop dat er dus een instelling verkeerd stond.

 


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
rschoonderbeek
Ontdekker

Dat zou je idd denken. Waren het niet dat er zonder ook maar iets te veranderen dit fenomeen zich voordeed. Tijdens flink wat zoekwerk kom ik te veel narigheid tegen rondom Google tv. Google zal toch wat meer hun best moeten doen.

profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

Vreemd, ik kom alleen maar veel voordelen tegen t.o.v. andere TV besturingssystemen.

 


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert


@rschoonderbeek  schreef:

Tijdens flink wat zoekwerk kom ik te veel narigheid tegen rondom Google tv. Google zal toch wat meer hun best moeten doen.


Ben het tegenwoordig daar niet mee eens, het OS in de Sony Bravia's functioneert naar volle tevredenheid.

Het advies om regelmatig minimaal eens per week een "Powerreset" (groene toets) voorkomt de meeste voorkomende problemen.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
rschoonderbeek
Ontdekker

Goedemorgen,

 

Zonder een heen en weer verhaal te maken wil ik er nog wel het volgende over kwijt.

Google TV is in de basis een prima OS voor een TV. Echter zitten er in de gebruikersinterface en het OS zelf zaken die vreemd zijn zoals;

  • Het verdwijnen of corrupt raken van apps (o.a Deezer kan ik elke keer opnieuw installeren anders werkt deze niet en hij verdwijnt ook uit de app lijst).
  • De Sony TV is in combinatie met een externe receiver die je via HDMI ARC aansluit een buggy verhaal. Hoe je het ook instelt, het blijft maar een gok of je gelijk geluid hebt of niet.
  • De TV reboot zichzelf regelmatig zonder reden terwijl je een film zit te kijken. 
  • Het zelf kunnen indelen van je begin scherm, bv. volgorden van de apps, is ronduit een giller. Dat wordt elke keer gewoon teruggezet naar hoe "zij" denken dat het moet.
  • Ik heb geen abbo op Apple TV, de service optie staat uit en de app staat uit maar toch krijg ik voorgestelde films op Apple TV?
  • TV gaat regelmatig bij het aanzetten gelijk weer uit en moet dan voor de tweede keer worden aangezet.

Ik had hiervoor een LG (Ronduit een slechte TV qua beeldkwaliteit, hardware en service vanuit LG) maar het WebOS werkt naar mijn menig beter dan Google TV.

Maar een eenvoudige vraag, jullie herkennen dit niet? Want dan heb ik wellicht een buggie TV en ga ik een garantie melding maken. Ik hoor graag jullie mening en ideeen.