annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

XR-75Z9K 8k app support

profile.country.NL.title
DrMadness
Ontdekker

XR-75Z9K 8k app support

Hi,

 

Wellicht een domme vraag, maar ik kan het antwoord niet vinden:

Ik heb een dikke tv hangen hier, maar geen van de apps in googletv ondersteunt 8k resoluties. Ik begreep dat er in 2020 gesproken is over 'limited support for 8k' als toenmalig nieuwe feature op googletv. Inmiddels is het bijna 2023 en is mijn recentelijk gereleaste Z9K in staat om prachtig beeld te renderen, maar niet vanuit native apps. Toch wel een beetje wrang dat je m'n oude laptop wel die optie geeft, hoewel ik echt maar een 4k scherm heb. 

 

Dus hoe zit het nou met 8k resolutie in googletv apps? 

Dank!

 

jeroen

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

De 8K is toch alleen nog maar beschikbaar via de HDMI-ingangen, in de andere modes wordt het beeld geupscaled naar de beeldresulotion 7680x4320

 


73's

 

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
DrMadness
Ontdekker

Oke, maar het lijkt me toch echt een OS-beperking dat apps geen 8k kunnen renderen, terwijl de content er wel is? Is hier iets aan te doen? 

 

Also: is er een releasekalender van googletv ofzo?

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert


@DrMadness  schreef:

Oke, maar het lijkt me toch echt een OS-beperking dat apps geen 8k kunnen renderen, terwijl de content er wel is? Is hier iets aan te doen? 


Denk dat er nog weinig applicatie's zijn die 8k aankunnen, 8K staat nog wel een poosje in de kinderschoenen.

 


@DrMadness  schreef:

Also: is er een releasekalender van googletv ofzo?


Die is er niet en zal er ook wel niet komen. Houd de Sony Ondersteunings pagina of de Sony Community in de gaten.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

@DrMadness  Welke apps hebben dan 8K content?

 


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
DrMadness
Ontdekker

Hi,

 

Bijvoorbeeld Youtube, zie https://www.youtube.com/watch?v=6I5nor_880M. Vergeet niet om 4320p te kiezen..

Op mijn W11 laptop werkt dit, op mijn 8K tv niet, alle youtube apps (van google én 3rd party apps die 8k ondersteunen zoals SmartTube) gaan maar tot 2160p, oftewel 4k. Hence: ik denk niet dat het aan apps ligt, maar aan codecs in het OS, hence zou ik graag een update van GoogleTV met degelijke codecs willen :slight_smile: