annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Ziggo Sport kanaal 400 en ESPN UHD kanaal 425 niet beschikbaar

profile.country.NL.title
DrDamandan
Lid

Ziggo Sport kanaal 400 en ESPN UHD kanaal 425 niet beschikbaar

Sinds gisteren heeft Ziggo op last van de ACM Ziggo Sport 4K en ESPN UHD ook beschikbaar gemaakt voor mensen met een CI+ module.

 

Ik heb een KD65-ZD9 en zie initieel na een kanaalscan deze zenders ook in de lijst staan, echter is er niet op deze kanalen af te stemmen en verdwijnen deze vrij snel na de scan uit de EPG.

 

Is hier meer over bekend? Is dit een fout in de firmware? Zo ja, gaat Sony dit probleem in een firmware update oplossen?

22 ANTWOORDEN 22
profile.country.NL.title
bruinsmm
Lid

Op kanaal 425 krijg ik de E16 melding. Deze zender zit niet in je tv abonnement. Vreemd want kanaal 421 kan ik wel zien. 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Geen enkel probleem hier met de nieuwe UHD kanalen in DVBc in het fUPC gebied met de kanaal 400 (TV start) en 425 (gecodeerd).

De beide kanalen blijven in de Bravia's hier in huis in de EPG staan.


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
DrDamandan
Lid

Ik zit in fZiggo gebied, wellicht dat dat er inderdaad iets mee te maken heeft. Ik heb een Neotion CI+ CAM in de TV en een SmartCam reader voor gebruik i.c.m. mijn HD-Homerun. 

 

Op de HD-Homerun werkt het wel goed, wat mijn vermoeden versterkt dat dit een probleem is in de firmware van de ZD9.

profile.country.NL.title
DrDamandan
Lid

Na een avondje niet erop te hebben gelet, merk ik zojuist op dat de kanalen in de EPG staan EN dat erop afgestemd kan worden. Wat nu het probleem was waarom dat deze initieel niet afgestemd konden worden is mij niet bekend, maar het probleem heeft zichzelf uiteindelijk vanzelf verholpen.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

.Het is toch wel te gemakkelijk om maar gelijk te roepen dat het een software bug is nu dat het wel naar behoren functioneert. Mooi dat het uit zijn eigen is opgelost, zal wel aan het fZiggo netwerk hebben gelegen of aan je binneninstallatie.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
DrDamandan
Lid

Aangezien je het toch niet kunt laten om overal je mening over te geven, hier ook even mijn mening over jouw reacties in dit topic en op het forum in het algemeen, want je valt me al jaren op.

 

Het valt jezelf misschien niet eens op, maar je probeert iedereen in elk topic dat hier staat ervan te overtuigen dat er toch echt niks aan de hand is met het Sony product dat gekocht is, maar vaak bestaan daar toch wel gegronde twijfels over. De manier waarop je dit aankaart is bovendien ook niet echt vriendelijk te noemen.

 

Even dit topic als voorbeeld noemende.

Als een gebruiker van een Sony product meldt dat er iets niet goed gaat met het ontvangen van 4K zenders, dan baadt het niet dat jij daarna een reactie geeft dat het op jouw Sony producten wel werkt, tenzij je exact hetzelfde product hebt, maar die informatie geef je er niet bij. Dat is hetzelfde als wanneer ik met een storing in mijn auto naar een garage ga en daar iemand met hetzelfde merk auto zegt: "Oh, dat is raar, mijn auto doet het wel." Daar heeft toch helemaal niemand wat aan?

 

Verder geef ik duidelijk in mijn post aan dat ik in huis meerdere aparaten heb die in staat zijn om deze nieuwe zenders te ontvangen, maar dat allen de TV problemen heeft met het afstemmen op deze nieuwe kanalen. Ook geef ik aan dat de zenders initieel in de lijst voorkomen, maar daarna verdwijnen. Is het dan echt niet voor te stellen dat het hier wellicht om een bug in de firmware gaat? Moet je daar dan achteraf zo kleinerend op reageren?

 

Ik hoop voor Sony dat jij slechts een enthousiast lid van dit forum bent en dat je niet in dienst staat van Sony, want aan je klantvriendelijkheid valt nog veel te verbeteren!

 

Hopelijk doe je iets met deze feedback en ga je in toekomstige reacties iets vriendelijker met mensen om.

profile.country.NL.title
roben008
Lid

Kanaal 421 is sinds kort ongecodeerd en kun je ontvangen met een standaard abbo. Kanaal 425 is wél gecodeerd.

profile.country.NL.title
-hans-
Lid

TV KD-49XE8099 met Quantis 1.3 module.

Zenders zoeken via het voormalige UPC dan ontvang je wel kanaal 400 Ziggo sport in (4k) UHD weergave.

Kanaal 425 ESPN (4k) UHD blijft gecodeerd en kan niet worden weergegeven.

Kanaal 421 maar die is in HD wordt wel weergegeven.

Alleen staan vanaf kanaal 001 alle sd zenders vooraan en moet je alle zenders opnieuw sorteren op dit aan te passen. (sorteren kan dan wel via de tv instelling).

Bij zenders zoeken in het voormalige Ziggo gebied wordt kanaal 400 niet weergegeven.

Blijkbaar wil Ziggo via eigen netwerk kanaal 400 Ziggo sport (4k) UHD voor het standaard pakket deze niet weergeven.

MvG Hans

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

De 4K stream van Eurosport is sinds vandaag ook aanwezig op 999, alleen helaas nog in 1080i wordt 4K m.i.v. 4 feb.

In het verleden beweerde Ziggo dat 4K niet i.c.m. een CI+ module mogelijk was, blijkbaar wel gelukkig.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!