anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dołącz teraz - stań się częścią naszej społeczności!

pytanie o regulację ostrości w nex3

chimalma
Początkujący

pytanie o regulację ostrości w nex3

Witam,
na początku zaznaczę, że jestem magaamatorką i długa droga przede mną, żebym stała się jedynie amatorką, więc proszę o wyrozumiałość. Dodam, że nie jestem jednak ignorantką i zanim zdecydowałam się napisać tego posta przeczytałam to i owo na temat funkcji w nexie i przetestowałam je na miarę mojej wiedzy. Googla też pognębiłam, ale nie znalazłam pożądanej informacji.

Moje pytanie:

Czy aparatem sony nex3 z obiektywem 18 55 jest możliwe uzyskanie efektu tak bardzo nieostrego tła jak na tym zdjęciu?:
http://kobieta.gazeta.pl/Dove/51,95110,5279809.html?i=0" target="_blank

Sugerując się opisami funkcji ustawiłam inteligentna auto, wybrałam opcję regulacji ostrości tła(człowieczek z górą w tle), ale nie udało mi się uzyskać tła nawet zbliżonego pod względem nieostrości do tego na zamieszczonym zdjęciu.

Więc poszłam dalej i ustawiłam funkcę portret , próbowałam ustawić nieostre tło przy pomocy(teraz wybaczcie brak wiedzy) mniejszego pokrętła w obiektywie, ale tło bardzo nieznacznie się zamgliło.

Jesli jest możliwe ustawienie bardzo nieostrego tła, podpowiedzcie, proszę, jak to zrobić.

15 ODPOW. 15
profile.country.PL.title
Tadeusz.O
Doradca

Pokazane zdjęcie jest zrobione obiektywem 85mm przy przysłonie f/1,8 a więc bardzo dużej. W obiektywie nexa takiej nie uzyskasz - przy ogniskowej 55mm możesz otworzyć przysłone do max f/5,6 czyli przymknietą o ponad 3 EV - ponad osmiokrotnie bardziej niż tamto zdjęcie.

Najlepszy efekt uzyskasz, gdy ustawisz program "A" i przysłonę maksymalnie otworzysz a więc ustawisz na f/5,6, przy ogniskowej 55mm to maksimum rozmycia., które możesz uzyskać tym obiektywem.

------------------------------
fotoamator
profile.country.PL.title
kris..
Pasjonat

Do tego co napisał Tadeusz dodam kilka słów od siebie.