annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony Bravia icm Ziggo HD recorder

OPGELOST
profile.country.NL.title
brasto43
Ontdekker

Sony Bravia icm Ziggo HD recorder

Ik heb sinds kort een Sony Bravia KDL-40NX710F LED TV welke wordt aangestuurd via een HDMI(1) verbinding door de van Ziggo verkregen Cisco 8485DVB HD PVR (Personal Video Recorder).

In de PVR is de zgn Ziggo smartcard geinstalleerd en de Sony Bravia heeft GEEN smartcard.

Om Digital TV te kunnen kijken moet de PVR altijd AAN staan, en vindt de bediening plaats via de REMCO die met de Cisco PVR is meegeleverd. In deze mode blijken de talloze Sony Bravia features niet meer via de eigen Sony REMCO toegankelijk te zijn. Als de PVR niet AAN staat is uitsluitend Ned 1 op deze wijze in HD te ontvangen. De overige kanalen melden zich wel met hun INFO maar er verschijnt GEEN beeld

Ik heb dus de indruk dat mijn met 2-3 tuners uitgeruste Bravia TV op deze wijze uitsluitend als HDMI monitor wordt gebruikt.

Ik heb ook problemen met de geluidsweergave, deze gebruikt de interne TV speakers en bijschakeling van de in de TV voet SU-B400S aanwezige sub-woofer lukt alleen in de TV-only mode (dus PVR-OFF). Herhaaldelijk raak ik alle geluid kwijt na overschakelen van PVR naar TV-analoog.

De Start bediening van het geheel verloopt ook nogal moeizaam omdat er op heel wat knopjes van beide REMCOś moet worden gedrukt voor dat er een Digital HD beeld met een acceptabel geluidsnivo verschijnt.
PVR-ON
TV-ON
TV-HOME
TV-HDMI-1
PVR-EPG
PVR-PROG Select
TV-VOLUME UP
PVR-VOLUME UP-DOWN voor juiste nivo

Ik zoek naar een oplossing om met slechts één REMCO de TV als HDTV te kunnen gebruiken. Voor de zgn. Ziggo/Cisco Interactieve functies gebruik ik dan de Ziggo REMCO.

Opvallend vind ik tevens dat het bladeren binnen TXT uiterst traag verloopt, terwijl ik toch verwacht dat deze Digitale uitvoeringen voldoende MEM capaciteit hebben om zo'n 1000 TXT pagina's te kunnen opslaan welke dan zeer snel kunnen worden benaderd om uitgelezen te worden?.

Vraag:
Ziggo heeft mij verteld dat één Smartcard in het slot van de PVR de juiste configuratie is. Is het echter niet logischer om deze Smartcard in mijn CI+ slot van de Bravia te installeren zodat alle Bravia features met de bijbehorende REMCO benaderd kunnen worden?

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.nl_NL.title
breedBenR
Lid

Als je geen programma's meer wil opnemen, dan kan je een CI+ module in de sleuf in je TV installeren (apart aan te schaffen, het ziggo compatible model, zit daar een smartcard voor een nieuw abbonement met Ziggo bij, die gewoon links laten liggen en je oude smartcard gebruiken), en de Ziggo smartcard daar weer in. Dan zijn alle zenders door je combinate TV-DVB-D tuner + CI+module+smartcard te decoderen, en met alleen de Bravia 'remco' te bedienen.

Als je dan ook van je HD recorder gebruik wil maken, heb je een tweede smartcard nodig. Die kan je bij Ziggo apart bestellen - 3 per digitaal abbonnement zegt hun website.

Op de huidige manier kan dat allemaal met 1 smartcard, maar dan is het jongleren met remco's.

Het snelheidsprobleem met teletext zou nog in een instelling van je Cisco HD recorder kunnen zitten.

Is teletext op HD kanaal NED-1 via je TV ook traag??

Message was edited by: breedBenR

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

2 ANTWOORDEN 2
profile.country.nl_NL.title
breedBenR
Lid

Als je geen programma's meer wil opnemen, dan kan je een CI+ module in de sleuf in je TV installeren (apart aan te schaffen, het ziggo compatible model, zit daar een smartcard voor een nieuw abbonement met Ziggo bij, die gewoon links laten liggen en je oude smartcard gebruiken), en de Ziggo smartcard daar weer in. Dan zijn alle zenders door je combinate TV-DVB-D tuner + CI+module+smartcard te decoderen, en met alleen de Bravia 'remco' te bedienen.

Als je dan ook van je HD recorder gebruik wil maken, heb je een tweede smartcard nodig. Die kan je bij Ziggo apart bestellen - 3 per digitaal abbonnement zegt hun website.

Op de huidige manier kan dat allemaal met 1 smartcard, maar dan is het jongleren met remco's.

Het snelheidsprobleem met teletext zou nog in een instelling van je Cisco HD recorder kunnen zitten.

Is teletext op HD kanaal NED-1 via je TV ook traag??

profile.country.NL.title
brasto43
Ontdekker

Weer wat geleerd, je moet nooit geloven wat Ziggo je vertelt...

TXT is op het enige TV rechtstreeks HD kanaal NED1 SUPER snel, zap, zap, zap

Via de PVR tergend langzaam, bij iedere pagina wisseling wordt de gehele pagecounter telkens weer opnieuw doorlopen....Wat, waar zou de Cisco instelling kunnen zitten? HDW/SW updates zijn OK...

Geluid weergave via de SU-B400S lijkt alleen te werken in een echte HD uitzending, NED 1, 2, 3 zijn OK RTL4 en andere meestal niet