annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Geluid valt seconde weg KD-65A89

profile.country.NL.title
DMA-777
Ontdekker

Geluid valt seconde weg KD-65A89

De tv KD-65A89 is middels de eArc HDMI aansluiting verbonden met de Sony receiver STR-DN1080.

Bij gebruik van Netflix, Prime Video en Disney+ zit er om de 3-4 minuten een glitch in het geluid. Het geluid valt dan een seconde weg.

 

Ik heb de beide apparaten al een keer teruggezet naar fabrieksinstellingen, voorzien van de laatste updates, audio 1 & 2 om en om getest & verschillende HDMI 4k kabels geprobeerd maar de glitch is nog niet weg.

 

De tv is aangesloten via wifi. De tv geeft uitstekend signaal aan en zelfs getest of het wifi signaal niet hapert. Dit blijkt niet zo.

Sony support ook al benaderd maar zij weten ook niet direct de oplossing.

 

Er is iemand die hier een oplossing voor weet wat ik over het hoofd heb gezien.

Beide apparaten zijn nieuw.

 

 

 

17 ANTWOORDEN 17
profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

Ook al een herstart geprobeerd? Hou de Aan/Uitknop op de afstandbediening ingedrukt totdat er een menu op TV verschijnt, kies dan Herstart TV.


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Is de A89 firmware up-to-date?

Zijn er nog meer apparaten aangesloten op de HDMI-poorten?

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
DMA-777
Ontdekker

Firmware is up-to-date.

De tv is aangesloten via de hdmi op de receiver. De blu-ray speler is aangesloten op de blu-ray aansluiting van de receiver STR-DN1080.

Voor de rest zijn er geen overige HDMI aansluitingen vanuit de tv of receiver.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Als er alleen maar de Blu-ray speler is aangesloten op een van de HDMI-poorten, verwijder dan eens tijdelijk de verbinding om te onderzoeken ofdat de Blu-ray speler de oorzaak is.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
DMA-777
Ontdekker

Ik ga dit nog onderzoeken maar lijkt mij vreemd dat andere HDMI aansluitingen de storing zou kunnen veroorzaken. 

In feite zeg je dat de STR-DN1080 dan niet voldoet als produkt.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert


@DMA-777  schreef:

In feite zeg je dat de STR-DN1080 dan niet voldoet als produkt.


Ik zeg helemaal niet dat de DN1080 als product niet voldoet.

 

Het advies van deze kant was alleen om tijdelijk de Blue-Ray speler los te koppelen om er achter te komen of deze een HDMI-probleem veroorzaakt.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Asjemenou
Ontdekker

Kijk eens of je versterker niet toevallig omschakelt van geluidsbeeld.

Bij mij schakelde hij soms van Direct naar Surround en weer terug.

De TV schijnt dat aan te kunnen sturen. Wandel eens door de geluidsinstellingen van je TV en kijk of daar aan staat dat de TV dingen mag bepalen.

In mijn ervaring zijn alle instellingen waarbij de TV iets doet het beste uit te zetten. Een versterker is handiger met geluid.

profile.country.NL.title
DMA-777
Ontdekker

Het zou het handigst zijn dat Sony aangeeft wat de beste instellingen zijn om het geluid het meest optimaal tussen KD-65A89 en STR-DN1080 te laten werken. 

Er zijn gewoon zoveel (teveel) instellingen om het geluid te kunnen te regelen, zowel op de tv als receiver.

Bravia Sync functie regelt het geluid ook niet goed. Als dit niet goed werkt wat dien je dan in te stellen om te zorgen dat het wel werkt? 

 

profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

@DMA-777 De meest optimale instelling is voor iedereen verschillend, daarom zijn er ook (helaas) zoveel instel mogelijkheden.

Ik heb een Pioneer receiver aangesloten via de eARC op TV met een speciale HDMI 2.1 4K eArc 48Gbps kabel, verder zit alles aangesloten op de Pioneer.

Het was de eerste keer een dagje spelen en instellen om te kijken hoe het hier beste klinkt en dat is soms verschillend per ingang.

 


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________