annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Hoe stop ik streaming channel als ik Tv druk op afstandbediening

profile.country.NL.title
richardrem
Ontdekker

Hoe stop ik streaming channel als ik Tv druk op afstandbediening

Hallo,

Een klein probleem met de 4K Ultra HD TV KD55XF9005. 

Eigenlijk onbenullig maar irriterend.

Als ik op de afstandsbediening TV druk verwacht ik dat het naar tv gaat dus automatisch het signaal van de media box van ziggo oppakt maar in plaats daarvan komt continue het streamingkanaal van Google play en moet ik later de juiste HDMI ingang invoeren. Is er een oplossing dat het direct naar de mediabox van Ziggo gaat.

vriendelijke groet

Richard

19 ANTWOORDEN 19
profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

@richardrem

Richard. Ik denk dat jou mediabox niet CEC compliant is en daardoor niet via sync kan communiceren met je TV. Hierdoor is het meesturen van controlsignalen naar je mediabox niet mogelijk. Waarschijnlijk staat deze daarom niet in je sync lijst. 

Gr, Arie

profile.country.NL.title
richardrem
Ontdekker

Hallo Arie,

ik vrees dat je gelijk hebt. Ik ga ziggo opbellen. Vreemde zaak indien zo trouwens. 

Bedankt voor de tip. 

Groet Richard

profile.country.NL.title
richardrem
Ontdekker

Hallo Andrez,

Ik had vandaag wat correspondentie met Arie hierover ( zie draadje ) maar helaas nog steeds geen oplossing gevonden.

Heb jij ook Ziggo als mediabox. Ik weet niet of het hiermee te maken heeft, naar ik kan namelijk niet de HDMI aansluiting daarvan dedecteren en opslaan terwijl er toch beeld en geluid is. Sony herkent het signaal niet.

Maar inderdaad kan ik me ook zoiets herinneren dat voorheen als ik op de knop tv drukte dat ik dan wel de tv ontvangst kreeg. Nadat ik iets installeerde het kreeg ook ik de vervelende commercials van fims van Google. Maar helemaal zeker ben ik niet. Misschien moet de tv weer opnieuw gereset worden en helemaal opnieuw beginnen. Alhoewel dat ook weer een klus is. Mocht je iets ontdekken dan houd ik me aanbevolen. Ik zal je ook op de hoogte houden.

vriendelijke groet

Richard

profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

@richardrem

Nog even terugkomend op de tv-toets instelling, jij mist dus bij jou de 3e optie. 

Zie foto

Zie ook https://www.homecinemamagazine.nl/2018/10/alles-wat-je-moet-weten-over-android-tv-8-oreo-met-tips-en...

Gr, Arie

DSC_0126.JPG

profile.country.NL.title
richardrem
Ontdekker

Hallo Arie,

Klopt inderdaad. Die mis ik. Ik heb hier overal naar gezocht maar die optie niet gevonden.

Die andere opties op die pagina staan er wel.

Tevens van bijgevoegde link die je stuurde herken ik ook praktisch niets van het home menu.

Ik weet nou echt niet meer welke versie ik van Android heb.

De tv installeerd altijd automatisch, dus ik zou de laatste moeten hebben.

Zelf werk ik met Mac en heb totaal geen ervaring met Android.

In feite is het het zout in de pap niet waard allemaal maar het irriteerd me gewoon

als ik op die klop Tv druk en al die opdringerige trailers komen.

Ik ga weer verderop zoek.

groet

Richard

Of het menu van de tv zelf is veranderd.

Ik ga morgen maar eens langs bij BBC, misschien weten zij het. 

profile.country.NL.title
richardrem
Ontdekker

Ik heb deze tv.

https://www.homecinemamagazine.nl/2018/04/review-sony-kd-55xf9005-ultra-hd-hdr-lcd-tv/

en daar vond ik dit. misschien heeft dat er mee te maken.Schermafbeelding 2019-01-20 om 07.46.56.png

profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

@richardrem

Oke. Mogelijk proberen ze hiermee de Discover functie te promoten. Ik moet eerlijk zeggen dat ik deze funtie nog niet heb gebruik in de 2 jaar dat ik deze TV nu bezit. Ik zie wel dat je het menu hiervan kan tweaken. Echter de totale layout hiervan bevalt mij niet.

Gr, Arie

profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

@richardrem

Nog het volgende. 

Als je bv. Youtube hebt gekeken, en je zet je TV uit zonder Youtube af te sluiten, dan start je TV de volgende keer weer opnieuw op met Youtube. Dan is je Youtube App nog actief gebleven. 

Het is een goede gewoonte om af en toe alle apps volledig af te sluiten zoals je met je Smarphone ook gewend bent. Het is tenslotte Android. 

Dit doe je door de toets Home ingedrukt te houden tot het menu verschijnt waarop alle nog active Apps te zien zijn. Deze kun je afsluiten door onder de betreffende App op het kruisje te drukken. Het is maar een weet. Gr, Arie

profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

Ik heb me vandaag verdiept in de Discover functietoets. 

Hier zitten toch wel veel handige opties in. Wat ik vooral handig vindt is de presentatie van je favorieten. Je moet deze echter wel vooraf hebben aangemaakt. 

Vooral een lijst met veel gebruikte Radiozenders is erg makkelijk. Deze zitten veelal op programma nummer 800 en hoger. Een favorietenlijst voorkomt veelvuldig scrollen door de gehele lijst met zenders. Je kunt dit natuurlijk ook doen met veel gebruikte TV zenders. Je kunt max. 4 favorieten lijsten aanmaken. 

profile.country.NL.title
richardrem
Ontdekker

Leuk al deze interesse. Maar bij mij niet van toepassing gezien mijn zenders alleen ontvang via de media box. Ik heb zelfs geen antenne aansluiting op de tv aangesloten.

Eigenlijk jijk ik alleen naar nieuws en actualiteiten. verder Netflix.

Toch bedankt voor al deze tips.

gr

Richard