Deel jouw ervaring!
Hi,
Sinds kort heb ik de nieuwe XR-65X94J. Nu werkt deze perfect, maar het opnemen van programma’s op een externe HDD geeft constant problemen.
Ik heb al meerdere CI+ modules geprobeerd, maar telkens blijven opnames mislukken en krijg ik de melding “Module staat decodering van dit programma niet toe” of “De provider heeft kopieerbeveiliging ingesteld voor dit programma”. Het gaat om opnames op verschillende kanalen waaronder Ziggo Sport Select en Racing.
Nu heb ik een CI+ module van Ziggo, maar daarvoor eigen modules en deze geven allemaal hetzelfde probleem.
Op mijn vorige TV, waar ik ook opnam op een externe HDD met een CI+ module gaf dit nooit problemen en kreeg ik deze melding nooit.
Kent iemand dit probleem of beter nog: een oplossing ervoor?
Thanks!
@edvanzu Dat klopt helaas, Ziggo laat niet toe dat er met de CI+ module opnames kunnen worden gemaakt.
Ligt dus niet aan de TV, maar aan de Ziggo.
Zelf hier 2 CI+ module's (fUPC) in de XE90 en XG95 met ook 2x een HDD er achter al vele jaren.
Nog nooit de bovengenoemde melding gehad.
Wat doet de HDD met een opname op een van de FTA kanalen?
73's
@HereIsTom schreef:
@edvanzu Dat klopt helaas, Ziggo laat niet toe dat er met de CI+ module opnames kunnen worden gemaakt.
Ligt dus niet aan de TV, maar aan de Ziggo.
Hoezo en sinds wanneer is dat?
Kan hier alles wat ik wil opslaan op de aangesloten HDD.
73's
Bij mij werkt het dus op mijn oudere TV ook met dezelfde CI+ module en dezelfde smartcard van Ziggo.
Het via de guide opnemen van FTA kanalen werkt wel, maar gecodeerde kanalen geven dit probleem. Het vreemde is alleen dat dit niet constant is: soms wordt het wel opgenomen, maar vaak gaat het mis.
Overigens lukt het handmatig opnemen van hetzelfde programma wel. Het probleem doet zich alleen voor bij opnames via de guide/timer.
Waarschijnlijk kun je alleen opnemen van het kanaal dat je kijkt, dus van 1 zender tegelijk.
Alleen met een 1.4 module kun je de ene opnemen en de andere kijken, maar zover ik weet heeft Ziggo die nog niet.
Opnames worden hier zowel vanuit de Guide als handmatig ingepland, met 5 minuten ervoor en 5 minuten er achter. De CI+module's (1.3) zijn de fUPC SmartDTV huur modules van de 1e generatie en meer dan 10jaar oud.
Het is niet mogelijk met de 1.3 CI+ module om tijdens een opname naar een ander gecodeerd kanaal te kijken, dan maar tijdelijk kijken naar een FTA kanaal.
Het voordeel van een opname op HDD is dat de reclame kan worden doorgespoeld t.o.v. de ZiggoGO TV applicatie.
@HereIsTom hoeveel TV providers heb jij?
Als ik zo leest minimaal 2 volgens mij (Ziggo/T-Mobile)?
73's
@pa3eia Klopt, ik heb twee huishoudens, de ene heeft Ziggo kabel en de andere T-Mobile glasvezel 😀
Ondertussen heeft Ziggo me het volgende laten weten:
”De meeste content van Ziggo Sport, maar ook andere zenders is beveiligd tegen het maken van kopieën en opnames. Op een wat oudere TV zit die beveiliging er waarschijnlijk niet op en daarom werkt het daarmee wel.”
Oftewel: met een nieuwe TV schijnt het dus niet meer te werken…