annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

SONY XR-55X90K Full Array - ondertiteling regelmatig donker grijs/zwart bij Dolby Vision.

profile.country.NL.title
WSTekk
Nieuw

SONY XR-55X90K Full Array - ondertiteling regelmatig donker grijs/zwart bij Dolby Vision.

  • Ik ben sinds kort in het bezit van de Sony X90K Full Array tv, alles mooi ingesteld en het ziet er goed uit. 1 probleem en dat is met Dolby Vision, als ik een 4K UHD film disc wil afspelen met de instelling dolby vision op mijn tv & 4K speler krijg ik op vaste momenten donkere zwart/grijze ondertiteling. Bij HDR10 geen problemen. Ook aangesloten op de Sony A80J oled tv en dan is er totaal geen probleem met de ondertiteling in Dolby Vision. 
  • Ik heb werkelijk van alles geprobeerd maar kan de oplossing niet vinden. Iemand hier met  enig idee of mischien wel hetzelfde probleem ervaart? Voor alsnog denk ik dat een conflict is tussen 2 apparaten van diverse merken.

Excuses maar bij mijn vorige bericht heb ik het verkeerde modelnummer opgegeven.

Het betreft dus de X90K Full Array en niet A90K!

  

2 ANTWOORDEN 2
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Volgens de "Beeldverwerkings" specificatie's op de ondersteuning pagina's  van de bovengenoemde Bravia's zijn deze hetzelfde. Vergelijk de beeldinstelling van de beide Bravia's eens ofdat er een verschil tussen is.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
WSTekk
Nieuw

Beste pa3eia,

Was het maar zo eenvoudig als je het uitlegt, letterlijk alles over genomen qua instellingen vanaf de andere tv. Uiteraard heeft dit niet gewerkt, was het maar zo simpel. Ik ben er ook een gehele middag en meer mee bezig geweest. Helaas geen oplossing gevonden, dus xo simpel als u het aangeeft blijkt het niet te zijn.

 

De HDMI kabels die ik heb moeten het kunnen en ik heb het ook op de andere sony tv geprobeerd & geen problemen, dus snapte uw antwoord ook wel. Ik ben ook in overleg met Sony zelf over dit probleem, maar verloopt allemaal erg traag. Inmiddels ook contact opgenomen met de fabrikant van de 4K speler en die vraag ook naar technicus. 

 

Verders heb ik ook gezocht via zoekmachines en vind hier vrijwel niks over, wel over problemen met externe srt subtitles. Dat is hier niet het geval het betreffen hier orginele 4K UHD films, wat ook vreemd is, is dat het bij HDR10 wel goed is, maar zodra ik bij de 4K speler Dolby Vision aan zet, meteen weer het probleem van zwarte ondertiteling. Zet ik het beeld op stil, wordt de zwarte ondertiteling weer wit, druk ik op play wordt het weer zwart.

 

Ben benieuwd, mogelijk een bug in firmware of een conflict tussen 2 apparaten?