annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

XR-55A80J geen geluid via HDMI via apps als Youtube maar wel vanuit Netflix, HBO Max ed...

profile.country.NL.title
rschoonderbeek
Ontdekker

XR-55A80J geen geluid via HDMI via apps als Youtube maar wel vanuit Netflix, HBO Max ed...

Beste,

Sinds een paar weken heb ik op mijn XR-55A80J geen geluid via HDMI op mijn NAD T758v3i via apps zoals Youtube, media player, Plex maar wel vanuit Netflix, HBO Max ed... Ook hoor ik geen geluid meer (piepje) als ik door de Google TV interface heen blader. Als ik de TV luidsprekers selecteer werkt het prima. Ik heb inmiddels de NAD gereset, andere HDMI-kabel gekocht en aangesloten, TV meerdere malen gereboot maar helaas biedt dit geen oplossing. Het heeft maanden perfect gewerkt maar ineens (lijkt wel na de laatste tv-update) werkt het niet meer. Iemand enig idee? Ik ga straks voor de zoveelste keer de TV terugzetten naar fabriek instellingen maar ben bang dat het weinig oplost. Het is een gezeik van de bovenste plank dit, TV heeft een prachtig beeld maar dit soort gedoe verpest alles.

 

21 ANTWOORDEN 21
profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

Nee dat herken ik niet. Als je dat nu nog steeds hebt na een fabrieks reset is er misschien inderdaad iets niet goed met je TV.


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
rschoonderbeek
Ontdekker

Dit heb ik vanaf de eerste dag, en nog steeds na vele malen een fabriek reset te hebben gedaan.

Ik ga de TV aanmelden bij Coolblue, dank je wel.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Jammer dat je nog niet de type apparaten op de HDMI-poorten met ons deelt.

Zo ga je ook nog niet er op in op het advies van de "Powerreset".

 

Ben benieuwd met welke conclusie CoolBlue terug komt.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
rschoonderbeek
Ontdekker

Beste pa3eia

 

Is geen onwil hoor, gewoon geen erg in gehad. De NAD die ik op de Sony heb aangesloten via de ARC HDMI poort is een NAD T758V3i. De rest, een IpTV ontvanger van de KPN is via een HDMI kabel (Kabels van Cable Matters geschikt voor HDMI 2.1) op de NAD aangesloten. Deze zat eerst op een HDMI poort van de Sony maar dat ging helemaal fout qua geluid en HDMI poort selectie. De fabriek reset die ik benoemde is een power reset geweest (stekker uit het stopcontact, powerknop ingedrukt houden, stekker weer in het stopcontact enz enz) en deze heb ik denk ik inmiddels 10 keer uitgevoerd. Ook heb ik via een USB stick de laatste firmware in de Sony gestopt.

 

Vandaag contact gehad met Coolblue en daarna met het Sony service center (ZIR-Online / Option 5) en telefonisch met de monteur de klachten doorgenomen en verteld wat ik inmiddels heb gedaan. Ook nog de instellingen doorgelopen maar niets kunnen vinden wat niet goed stond. Nu komen ze volgende week een nieuw moederbord plaatsen.

 

Wordt vervolgd.

profile.country.NL.title
rschoonderbeek
Ontdekker

Nou vandaag is het moederbord vervangen en alles werkt zoals het hoort.

De tijd zal leren of het idd is opgelost maar ga uit van het positieve.

 

De TV is nu wel rapper qua menu's e.d. en WiFi is te koppelen aan de Fritzbox.

Dat was ik namelijk vergeten te vermelden, dat wilde ook totaal niet werken.
Na het invullen van de key kreeg ik voorheen gelijk de melding dat er een
probleem was. Nu werkte de WiFi in 1 keer.

 

Fingers Crossed. 

profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

Mooi dat het is opgelost. Misschien had je helaas een maandagmorgen model.


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
rschoonderbeek
Ontdekker

Helaas zijn de problemen weer terug. De TV heeft een paar maanden goed gewerkt maar sinds een paar weken begint het gezeik weer. Tijdens het kijken naar TV of streaming zomaar reboots, geluid is af en toe weg en de TV stond weer een paar keer aan toen we in de ochtend de kamer in kwamen. Begin nu toch sterk te twijfelen aan de kwaliteit van de recente Sony producten.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Ik denk toch een probleem met de aangesloten apparatuur op de HDMI-poorten.

Probeer te ontdekken welke apparaat dit veroorzaak door tijdelijk te ontkoppelen.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
rschoonderbeek
Ontdekker

Dank je voor de hulp pa3eia,

 

Vraag me wel af hoe zoiets dan ontstaat!

 

Maanden werkt het gewoon goed, er verandert niets, zelfs geen software update van de TV of receiver en ineens begint het weer. Puzzelt mij behoorlijk.

profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

Ik gebruik SmartTubeNext, werkt perfect en heb je geen reclame meer;

 

https://github.com/yuliskov/SmartTubeNext


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________