annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

DCR-HC18e + usb + windows 7

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
sunnydolphine
Bezoeker

DCR-HC18e + usb + windows 7

Hallo,

Recentelijk heb ik een nieuwe laptop aangeschat...hierop draait Windows 7 als operating systeem.

Terug gekomen van mijn vakantie moet ik nu constateren dat ik mijn video-opnames niet meer via de usb aansluiting kan downloaden op mijn laptop.

Heeft iemand dit probleem al eens meer ervaren? En weet iemand er een oplossing voor?

Groet,

Jacky

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.nl_NL.title
Hans_Klis
Lid

Beste hr/mevr  CorSony,

Welkom op het Sony Forum.

Uw camcorder is geschikt voor gebruik met Windows Vista maar niet met de bijgeleverde Picture PackageTM software.

U dient dan PictureMotionBrowser software te gebruiken, versie 5.6.01.

Deze software dient u eerst te downloaden en op uw PC te installeren.

Downloaden daarvan kan via onze support website, zie voor informatie en download deze directe link: http://support.d-imaging.sony.co.jp/www/disoft/int/pixela/picpac/dl/update56.html

In de tabel ziet u ook uw model camcorder, de DCR-HC17E staan

Ik hoop dat u hiermee verder komt.

Hebt u nog nadere vragen kunt u natuurlijk altijd ons Consumenten Informatie Centrum contacten via telnr 020-6581888.

PS

Mag ik u verzoeken om binnenkort uw Forum naam te wijzigen.

Het is niet toegestaan om de brandnaam 'Sony' in uw Forumnaam te verwerken.

Normalerwijze zal een Forum moderator u hierop aanspreken.

Met vriendelijke groet,

Hans_Klis

Sony medewerker

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

9 ANTWOORDEN 9
profile.country.nl_NL.title
Hans_Klis
Lid

Beste hr/mevr  sunnydolphine,

Welkom op het Sony Forum.

Uw camcorder is geschikt voor gebruik met Windows 7.

Als u de bijgeleverde PMB software gebruikt, dan dient deze wel versie 5.6.01 te zijn.

Downloaden daarvan kan via onze support website, zie voor informatie en download deze directe link: http://support.sony-europe.com/dime/compatibility/cam/win7/cam_win7.aspx?site=odw_nl_NL&m=DCR-HC18E

Ik hoop dat u hiermee verder komt.

Met vriendelijke groet,

Hans_Klis

Sony medewerker

profile.country.nl_NL.title
CorHC17E
Bezoeker

Hallo Hans,

Ik heb eenzelfde probleem maar voor DCR-HC17E + usb  + Windows Vista.

Ik heb de Handycam aangeschaft in 2005 met bijgeleverde programma software Picture PackageTM versie 1.5 for Handycam. Ik heb gelezen dat PicturePackageTM niet kan draaien op WindowsVista.

Ik kan ook geen programma vinden op internet die het wel mogelijk maakt dat de beelden van mijn camera op mijn laptop (met OS Windows Vista) geplaatst kunnen worden.

Eerlijk gezegd, ik ben ook een beetje digibeet dus ik hoop dat jij/jullie mij kunnen helpen met dit probleem.

Met vriendelijke groet,

Cor

profile.country.nl_NL.title
Hans_Klis
Lid

Beste hr/mevr  CorSony,

Welkom op het Sony Forum.

Uw camcorder is geschikt voor gebruik met Windows Vista maar niet met de bijgeleverde Picture PackageTM software.

U dient dan PictureMotionBrowser software te gebruiken, versie 5.6.01.

Deze software dient u eerst te downloaden en op uw PC te installeren.

Downloaden daarvan kan via onze support website, zie voor informatie en download deze directe link: http://support.d-imaging.sony.co.jp/www/disoft/int/pixela/picpac/dl/update56.html

In de tabel ziet u ook uw model camcorder, de DCR-HC17E staan

Ik hoop dat u hiermee verder komt.

Hebt u nog nadere vragen kunt u natuurlijk altijd ons Consumenten Informatie Centrum contacten via telnr 020-6581888.

PS

Mag ik u verzoeken om binnenkort uw Forum naam te wijzigen.

Het is niet toegestaan om de brandnaam 'Sony' in uw Forumnaam te verwerken.

Normalerwijze zal een Forum moderator u hierop aanspreken.

Met vriendelijke groet,

Hans_Klis

Sony medewerker

profile.country.nl_NL.title
CorHC17E
Bezoeker

Hallo Hans,

Bedankt voor de info: ik ga dit proberen.

Vwb de gebruikersnaam "CorSony": ik zie nergens mogelijkheid op de site om deze naam te wijzigen (wel mogelijkheid voor wijzigen paswords en andere gegevens). Graag een mail naar mij e-mail met daarin de beschrijving hoe de gebruikersnaam te wijzigen.

vr.gr.Cor

profile.country.nl_NL.title
oneleg41
Bezoeker

hallo

ik heb het zelfde probleem alleen met DCR-HC14E ik ben al vijf dagen bezig hier mee ,ik heb dan firmvare kaart die ziet hij wel maar mijn camera niet ,weet iemand hoe je dit kan op lossen ?????

grtz richard

profile.country.nl_NL.title
-Tycho-
Ontdekker

Geachte Richard,

Welkom op het Sony Forum en bedankt voor het stellen van uw vraag.

Ik heb uw vraag aan Sony doorgegeven en het volgende antwoord gekregen:

Uw camera is initieel ontworpen om te werken met Windows XP.

Echter door de veranderingen in de nieuwere Windows versies,

is het voor veel camera's niet meer mogelijk om via USB met windows te communiceren.

Een aantal camera's van Sony heeft de mogelijkheid om via i-link (firewire) te communiceren met uw PC.

Alleen niet alle cameras zijn hiermee compatibel.

In uw geval is dit helaas ook zo.

De reden waarom Windows 7 uw camera niet ziet is omdat deze helaas niet compatibel is.

De enigste manier om met deze camera te communiceren is dus via Windows XP en de USB poort.

 
Ik hoop dat u hiermee verder komt.

Met vriendelijke groet,

-Tycho-

Forum moderator.

profile.country.nl_NL.title
Bvisser
Bezoeker

Hallo,

Ik heb een soortgelijk probleem.

Ik heb een Sony DCR-HC53E camera, onlangs een nieuwe laptop gekocht met windows 7 met 2x USB 3.0 aansluiting. Als ik mijn camera aansluit wordt deze niet gevonden of herkend. Ik heb geen software CD bij deze camera. Het downloaden is geen probleem echter installeren wel omdat de camera niet herkend wordt. De eerder genoemde software installeren kan niet want er wordt om een CD code gevraagd en deze heb ik niet. Ik kan ook niet vinden op de sony site waar ik alsnog deze CD kan bestellen.

Wie weet hier wat op?

Groet,

Bert

profile.country.nl_BE.title
yo-serra
Bezoeker

Beste,

Hoe kan ik beelden van mijn DCR-PC103E (mini DV) transfereren naar mijn PC onder Windows 7 ?

profile.country.nl_NL.title
LoveLolly
Bezoeker

Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem alleen dan voor de hc19e en, nog een probleem, ik ben de disk met de software verloren. Is het mogelijk dat ik deze disk krijg op gestuurd, of een download kan krijgen?

Ik hoop dat u antwoord.

Groet,

Kyra