annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony handycam HDR-HC5E firewire windows 7

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
hansdroog
Bezoeker

Sony handycam HDR-HC5E firewire windows 7

Al een paar weken  maanden ben ik bezig om op mijn windows 7 - 64-bit pc de firewire/poort/kaart/kabel in combinatie met mijn Sony handycam HDR-HC5E aan de praat te krijgen en tot op heden niet gelukt. (firewire wordt door windows wel herkend, maar de camera dus niet!)

Deze pc speciaal gekocht omdat die sneller is en dus de video eenvoudiger/sneller te bewerken e.d. is.

Alle soorten drivers voor de firewirepoort geprobeerd en niets lukt, het moet toch niet zo zijn dat ik eerst mijn bestanden van de handycam op een XP- machine moet zetten om vervolgens alles weer over te zetten op mijn andere pc? (of zijn er misschien nog andere IEEE1394 drivers te vinden die wel werken?)

En ik kan me niet voorstellen dat er niet meer mensen zijn die dit probleem hebben.

Is hier nu geen oplossing voor en laat Sony/Microsoft/HP het er gewoon bij zitten?

Message was edited by: hansdroog

Message was edited by: hansdroog

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.nl_NL.title
glvanrij
Bezoeker

Met behoorlijk wat moeite heb ik het probleem opgelost: (geen nuttige informatie van forums, van microsoft of van sony)

1) herinstallatie van de IEEE  1394 driver, ik heb de Sony CDX322 OHCI 1.LINK(IEEE 1394) PCI hostcontroller

geinstalleerd  (computerbeher, klikken op IEEE 1394 controller driver, suurprogramma, bijwerken, op mijn compter ...,ik wil zelf kiezen, vinkje weghalen bij 'compatibele hardware tonen'  Sony kiezen, waarschuwing negeren.

2) firewire kabel aan de camcorder aansluiten en camcorder aanzetten in stand 'Player', als het goed is klinkt nu de bekende windows ding/dong. Onder beeldapparatuur in apparaatbeheer verschijnt nu een pictogrammetje van een av/c apparaat.

3) dubbelklikken op dit pictogram, klik op stuurprogramma, bijwerken, op mijn computer ..., vinkje aan laten staan, kies de sony dv-camcorder driver en....

zowaar, Pinnacle en Windows movie maker herkennen en besturen de camera, op dit moment doe ik een capture van een filmpje.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

20 ANTWOORDEN 20
profile.country.nl_NL.title
Hans_Klis
Lid

Beste HansDroog,

Welkom op het Sony Forum.

Heeft u wel eens gekeken bij de updates voor Picture Motion Browser?

PMB 5.8.02 is geschikt voor Win7 en downloadbaar via Sony Support.

Zie http://www.sony.nl/support/nl/product/HDR-HC5E/downloads/PMB#os

Ik hoop dat u hier verder mee komt.

Met vriendelijke groet,

Hans_Klis

Sony medewerker

profile.country.nl_NL.title
hansdroog
Bezoeker

Bedankt Hans, PMB werkt, maar ik kan nog steeds geen data (video vanaf tape) via mijn firewire in mijn pc zetten, simpelweg omdat de camera niet via firewire herkend wordt.

groeten, hans

profile.country.nl_NL.title
hansdroog
Bezoeker

Detlef, danke für deinem tips; ich versuche das mal.

Erstens Win7 Pro 32 finden....

Danke!

profile.country.nl_NL.title
hansdroog
Bezoeker

Op internet al veel verhalen gelezen betreffende dit probleem; en inderdaad: HET IS EEN PROBLEEM!

De oorzaak is volgens mij te vinden in de driver van IEEE1394 in combinatie met Win7 64 bit, maar hoe en wat is denk ik aan Microsoft.

Ik zoek verder.

profile.country.nl_NL.title
-Tycho-
Ontdekker

Geachte deherrm,

Welkom op de Nederlandstalige Sony forums. Hartelijk dank voor uw bijdrage! Echter, dit is een Nederlandstalig forum  en het is belangrijk dat alle gebruikers elkaar begrijpen. Daarom zijn de richtlijnen dat alle berichten in het Nederlands moeten zijn.
Indien u wilt bijdragen aan het Duitstalige Sony  forums, klik dan op de taal selectie knop rechts bovenaan je scherm naast  het Sony logo.

Met vriendelijke groet,


Tycho
Moderator
profile.country.en_GB.title
deherrm
Bezoeker

Hallo handroog,

ich hatte vor einigen Monaten das gleiche Problem, unter meinem Win7 Pro 64 öffnete sich kein einziger FireWire-Port. Ich konsultierte etliche Spezialisten bei Sony, Microsoft und HP, erkundigte mich in allerlei Foren, kaufte die eine oder andere FireWire-Karte, hielt mich an alle Vorgaben von HP - Ergebnis negativ. Experten meinten, dass FireWire offensichtlich von Microsoft auf das Abstellgleich geschoben wurde. Nach langen Versuchen fand ich eine Lösung: Ich installierte als zweites Betriebssystem Win7 Pro 32 auf meinem Rechner, dieses OS macht keine Probleme mit FireWire. Mein work around: Ich capture das Videomaterial aus dem Kamkorder unter Win7 Pro 32, starte dann den Rechner unter Win7 Pro 64 neu und importiere das Videomaterial in mein Avid-Schnittsystem. Über den gleichen Weg gelang es mir auch, meinen Canon-Scanner wieder nutzen zu können, der ebenfalls nicht von Win7 Pro 64 erkannt wird. Probiers mal.

Detlef

Nachricht geändert durch deherrm

Nachricht geändert durch deherrm

Message was edited by: -Tycho-

volledige naam verwijderd, wegens privacy beschreming. Tycho, moderator

profile.country.nl_NL.title
gombi68
Bezoeker

Hallo allemaal,

Heb het zelfde probleem gehad en dit opgelost door windows moviemaker te instaleeren ,toen zag pinnacle mijn camera (sony dcr-hc14e) wel en kon ik de camera bedienen via de pc ..

Alles werk nu zoals het moet

Grt

Ps  draai op W7 64 bit ultimate

Message was edited by: gombi68

Message was edited by: gombi68

profile.country.nl_NL.title
hansdroog
Bezoeker

Windows Moviemaker is al geïnstalleerd; ik zal het er eens afgooien en dan een nieuwe versie installeren.

Valt altijd even te proberen, in ieder geval bedankt en ik laat het resultaat wel even horen.

profile.country.nl_NL.title
hansdroog
Bezoeker

Nee, helaas geen succes, toch bedankt!