anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dołącz teraz - stań się częścią naszej społeczności!

18-105 f/4 G OSS - kilka słów, kilka kadrów

profile.country.PL.title
kris..
Pasjonat

18-105 f/4 G OSS - kilka słów, kilka kadrów

Z góry zaznaczam: to nie jest test obiektywu. To subiektywna opinia. Jeśli szukasz informacji o winiecie, komie i punktach ostrości w tabelce – to wiedz, że tego tu nie ma. Jestem fotografem i skupiam swoją uwagę na zdjęciach, a nie na tabelkach :wink:


01.jpg

Kiedy w sierpniu 2013r. SONY zaprezentowało dwa zoomy (CZ 16-70 f/4 i G 18-105 f/4) ze stałym światłem dla korpusów z bagnetem E na dzień dobry jeden z nich skreśliłem z kręgu zainteresowania. SONY E PZ 18-105 f/4 G OSS otrzymał o dwie literki za dużo. PZ, czyli Power Zoom. Specjalny silnik, który umożliwia zmianę ogniskowej na dwa lub trzy różne sposoby:

  • klasycznie pierścieniem zmiany ogniskowej,

  • przyciskiem na obiektywie,

  • przełącznikiem (wajchą) na korpusie (o ile dany korpus posiada takową dźwignię).

03.jpg

Nie ma się co ukrywać Power Zoom jest stworzony z myślą o płynnej zmianie ogniskowej podczas kręcenia filmów. Jest również ukłonem w stronę wielu amatorów fotografii, którzy przeszli z kompaktów do systemu NEX. Dla nich oczywistą, oczywistością jest zmiana „zooma” za pomocą dźwigni. Teoretycznie dopóki mam możliwość klasycznej zmiany ogniskowych (dedykowanym pierścieniem) to nie powinno mi to przeszkadzać. Niestety silniki PZ dość mocno wpływają na komfort pracy i to właśnie PZ jest największą wadą świetnego korpusu RX10. Ponieważ zmiana ogniskowej w obiektywach PZ odbywa się w mozolnym tempie. Dlatego widząc ten znaczek podczas premiery obiektywu 18-105 skreśliłem go z marszu.

 

 

Podczas spotkania expertów forum SONY postanowiłem zmierzyć się z tym złem.

04.jpg

backstage z krótkich testów 18-105 podczas Spotkania Expertów Forum Sony 
fot. pawelszymanski6