annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Bravia KDL-40EX600 : Geen geluid via component

OPGELOST
profile.country.nl_BE.title
eviivo
Bezoeker

Bravia KDL-40EX600 : Geen geluid via component

Allen,

Ik heb gisteren een Bravia KDL-40EX600 televisie gekocht. Alles werkt perfect, behalve dat ik geen geluid krijg via component. 3 ingangen zijn voor de video component, 2 voor het geluid. Ik wil er namelijk mijn Wii op aansluiten. Ik krijg het beeld van de Wii te zien, maar geen geluid. Met de Wii alles perfect, als ik deze via component aansluit op mijn oud toestel, lukt het wel. Dus het moet wel aan de Bravia liggen.

De handelaar zegt natuurlijk dat het aan de Wii ligt :slight_frown:

Weet iemand hoe ik toch geluid krijg?

Gr.

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.nl_NL.title
breedBenR
Lid

Dingen die je kan checken:

1.

Checken of je inderdaad alle 5 de ingangen van de 'component' ingang gebruikt (3xkleur+2xgeluid)

dat je niet je geluidstekkertjes in de verkeerde rood-witte gaatjes hebt zitten 'want op de andere TV werkte dat wel gewoon'.

2.

De TV schakelen naar je Component ingang.

Afstandbediening: Options - Geluid - Doel ingang Huidig: de instellingen checken.

3.

Op je Wii  [copy-paste uit een resultaat bij google zoekactie op "connect wii to bravia"]:  "When I installed my component cable for the Wii, I had to change the setting on the Wii under 'System Settings', then 'Television' ". Hier kan je dus ook de beeldinstelling optimaal zetten (480p) en mogelijk ook nog iets met geluid.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.NL.title
The-Hat
Nieuw

beste eviivo,

Er is makkelijk achter te komen of het aan de WII ligt ja of nee.

1. Sluit een ander apparaat aan via de audio IN component aan. en kijk of deze het doet.

2. Zijn er andere aansluitingen op de WII behalve component, probeer het daar mee.

Probeert u deze 2 eerst.

Greetz,

Ghost.

profile.country.nl_NL.title
gezondverstand
Bezoeker

probeer eens een scartadapter en het werkt

Message was edited by: Hans_Klis

profile.country.nl_BE.title
eviivo
Bezoeker

Ben 100% zeker dat het niet aan de Wii ligt. Als ik hem via de componant van mijn oude TV ansluit krijg ik wel geluid.

Als ik hem aansluit via de 3 aansluitingen (video, links en rechts audio) geef ik geen HD signaal door en ziet de Wii er heel slecht uit.

profile.country.nl_NL.title
breedBenR
Lid

Dingen die je kan checken:

1.

Checken of je inderdaad alle 5 de ingangen van de 'component' ingang gebruikt (3xkleur+2xgeluid)

dat je niet je geluidstekkertjes in de verkeerde rood-witte gaatjes hebt zitten 'want op de andere TV werkte dat wel gewoon'.

2.

De TV schakelen naar je Component ingang.

Afstandbediening: Options - Geluid - Doel ingang Huidig: de instellingen checken.

3.

Op je Wii  [copy-paste uit een resultaat bij google zoekactie op "connect wii to bravia"]:  "When I installed my component cable for the Wii, I had to change the setting on the Wii under 'System Settings', then 'Television' ". Hier kan je dus ook de beeldinstelling optimaal zetten (480p) en mogelijk ook nog iets met geluid.