annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

bravia tv niet op lokaal netwerk / internet

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
acnmvangool
Bezoeker

bravia tv niet op lokaal netwerk / internet

ik heb een kdl 40ex510baep gekocht. mooi toestel. heb hem met utp kabel aan pc. pc is via beveiligde wifi verbonden met internet. ik weet niet hoe ik hem moet configureren omdat deze mogelijkheid niet in de handleiding staat. wie kan mij helpen?

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.nl_NL.title
breedBenR
Lid

Om de Bravia TV op je netwerk/het internet aan te sluiten...

... is het de bedoeling de UTP kabel van je TV naar je Router/Modem te leggen.

Op die manier kan de TV altijd op het internet, ook als je PC niet aan staat. Het is wel handig dat te doen, voor het ontvangen van firmware updates en voor het 'laatste NOS journaal' en voor 'Youtube' etc. etc.

Het is ook mogelijk de TV via (beveiligd) WIFI met je Router/Modem te verbinden, als je TV dat ondersteunt / je de Sony Dongle erbij hebt. Bekabeld verbinden is wel wat constanter en sneller dan draadloos en verdient daarom de aanbeveling.

Het heeft geen zin PC en TV direct met een UTP kabel te verbinden (tenzij je heel ingewikkeld gaat doen met cross-cables en software die van je PC een internetverdeelstation maakt).

Als je je TV en PC direct wil verbinden, doe het dan met een HDMI kabel  ( + eventueel geluidstekkertje ) of met een VGA kabel + geluidstekkertje. Dan gebruik je de TV als een monitor (+ speakers) voor de PC.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

2 ANTWOORDEN 2
profile.country.nl_NL.title
breedBenR
Lid

Om de Bravia TV op je netwerk/het internet aan te sluiten...

... is het de bedoeling de UTP kabel van je TV naar je Router/Modem te leggen.

Op die manier kan de TV altijd op het internet, ook als je PC niet aan staat. Het is wel handig dat te doen, voor het ontvangen van firmware updates en voor het 'laatste NOS journaal' en voor 'Youtube' etc. etc.

Het is ook mogelijk de TV via (beveiligd) WIFI met je Router/Modem te verbinden, als je TV dat ondersteunt / je de Sony Dongle erbij hebt. Bekabeld verbinden is wel wat constanter en sneller dan draadloos en verdient daarom de aanbeveling.

Het heeft geen zin PC en TV direct met een UTP kabel te verbinden (tenzij je heel ingewikkeld gaat doen met cross-cables en software die van je PC een internetverdeelstation maakt).

Als je je TV en PC direct wil verbinden, doe het dan met een HDMI kabel  ( + eventueel geluidstekkertje ) of met een VGA kabel + geluidstekkertje. Dan gebruik je de TV als een monitor (+ speakers) voor de PC.

profile.country.nl_NL.title
acnmvangool
Bezoeker

Bedankt voor je reactie. Heb het netwerk als geheel aan de praat gekregen en alles werkt prima.