annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

KDL-46W4500 niet UPC CI+ geschikt?

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
nubro01
Bezoeker

KDL-46W4500 niet UPC CI+ geschikt?

Mijn KDL-46W4500 heeft een CI slot, maar hij is volgens UPC niet geschikt voor hun nieuwe CI kaart. Klopt dit en is hier iets aan te doen? Bijvoorbeeld het vervangen van een module in het toestel?

Het zou mij ten zeerste verbazen, als dit niet zou kunnen, als IK een TV zou ontwerpen, dan zou ik e.a. modulair maken, zodat nieuwe technologieen makkelijk en goedkoop aangebracht  kunnenworden. Who am I kidding? 😉

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.nl_NL.title
breedBenR
Lid

Vanaf het moment dat Sony tv's ging maken waarin CAM modules van het type CI+ konden insteken, is Ziggo begonnen met certificeren. Jouw TV is echer nog van daarvoor. Daarin past een module van het type CI , zonder plusje - de voorloper van de huidige generatie CAMs.

Ziggo ondersteunde CAMs van het oude CI type niet. Er is wel de Alphacrypt CI module die officieus zou moeten werken met het Ziggo smartcardje. Ziggo gedoogt dit. Dus als je perse van de dubbele afstandsbediening en extra decoder kastje af wil, kan dat - maar HD kijken e.d. lukt dan niet en het geluid is ook niet alles. Google maar op "Alphacrypt CAM Ziggo" etc.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.NL.title
The-Hat
Nieuw

Beste Nubro01,

Alle gecertificeerde televisies ziet u hieronder staan:

http://www.sony.nl/hub/1237480243466

Hier kunt u dus zien welke wel gecertificeerd zijn.

Uw TV staat er inderdaad niet tussen.

Houd u er wel rekening mee dat UPC de TV's certificeerd, Sony maakt de mogelijkheid op de televisie, het is aan UPC of de tv gecertificeerd wordt. Zoja dan gaat Sony de juiste firmware schrijven.

Hopelijk is uw vraag zo beantwoord.

Groet

Ghost.

profile.country.nl_NL.title
breedBenR
Lid

Vanaf het moment dat Sony tv's ging maken waarin CAM modules van het type CI+ konden insteken, is Ziggo begonnen met certificeren. Jouw TV is echer nog van daarvoor. Daarin past een module van het type CI , zonder plusje - de voorloper van de huidige generatie CAMs.

Ziggo ondersteunde CAMs van het oude CI type niet. Er is wel de Alphacrypt CI module die officieus zou moeten werken met het Ziggo smartcardje. Ziggo gedoogt dit. Dus als je perse van de dubbele afstandsbediening en extra decoder kastje af wil, kan dat - maar HD kijken e.d. lukt dan niet en het geluid is ook niet alles. Google maar op "Alphacrypt CAM Ziggo" etc.

profile.country.nl_NL.title
nubro01
Bezoeker

Dat mijn TV niet geschik was omdat hij CI ondersteund en niet CI+, was mij al duidelijk!

Het gaat mij erom dat een bedrijf als Sony, niet vooruit denkt en ons niet de mogelijkheid geeft om een simpele insteek kaart te vervangen en zodaning het makkelijk en goedkoop maakt  voor de consument om zijn huidige toestel  op te waarderen, naar een nieuwe technologie. Zit dus nu met een goed toestel dat geen CI+ ondersteund, geen eigen films kan laten zien vanwege beperkte netwerk ondersteuning en een fabrikant die niet mee of vooruit denkt.
Eerst SACD niet meer ondersteunen en nu dit! Vinden ze het nog vreend dat ze verlies draaien?

Na Philips, valt nu ook Sony voor mij als leverancier af.