annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Laptop met hdmi naar tv geeft zwart scherm

OPGELOST
profile.country.nl_BE.title
HermanDesmet
Bezoeker

Laptop met hdmi naar tv geeft zwart scherm

Hallo allemaal,

Ik probeerde net mijn laptop naar mijn bravia tv aan te sluiten met een hdmi-kabel.

Als ik op sources druk op m'n afstandsbediening zie ik idd een blauw icoontje naast hdmi-poort-4, maar ik krijg een zwart scherm en niet mijn desktop van m'n laptop.

Als ik op m'n laptop fn + f5 druk, doet hij niets.

Mijn beeldscherminstellingen staat er ook maar 1 beeldscherm, namelijk dat van m'n laptop. Precies of de laptop herkent de tv niet.

Enige suggesties?

Ik wil de laptop aansluiten op de tv om zo films te kunnen afspelen die op de laptop staan. Ze afspelen via het netwerk lukt wel, maar de tv herkent blijkbaar de .srt ondertitels niet en dus hebben we nooit ondertitels...

Of kan je dit instellen?

Mvg,

Herman

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.nl_NL.title
breedBenR
Lid

1.

Op je laptop moet je je HDMI uitgang activeren (voor video en meteen ook voor geluid bij jouw bedoelde gebruik). Fn-F5 werkt op jouw laptop op dit moment vermoedelijk alleen met VGA uitgang. De laptop ziet de tv nog niet, zoals je zelf al constateerde. Hoe dit te activeren... hangt af van je windowsversie en je videokaart in je laptop.

2.

Dat ondertitels niet worden doorgegeven zou hem ook in het DLNA-server programma op je laptop kunnen liggen. Of daar iets aan in te stellen is, hangt af van wat je nu gebruikt. Je kan een alternatief DLNA-server programma proberen, misschien lost dat je probleem op.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

1 ANTWOORD 1
profile.country.nl_NL.title
breedBenR
Lid

1.

Op je laptop moet je je HDMI uitgang activeren (voor video en meteen ook voor geluid bij jouw bedoelde gebruik). Fn-F5 werkt op jouw laptop op dit moment vermoedelijk alleen met VGA uitgang. De laptop ziet de tv nog niet, zoals je zelf al constateerde. Hoe dit te activeren... hangt af van je windowsversie en je videokaart in je laptop.

2.

Dat ondertitels niet worden doorgegeven zou hem ook in het DLNA-server programma op je laptop kunnen liggen. Of daar iets aan in te stellen is, hangt af van wat je nu gebruikt. Je kan een alternatief DLNA-server programma proberen, misschien lost dat je probleem op.