annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

MPG weergave Bravia 32KDL700EX

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
jhonnieBegood
Bezoeker

MPG weergave Bravia 32KDL700EX

In mijn afspeellijst FAVO uit Windows Media Player staan verschillende mpg videoclips. Wanneer ik de video weergave kies op de KDL700ex en blader naar de afspeellijst FAVO wordt slechts 1 clip weergegeven. Ook in andere mappen waar mpg videobestanden staan en beschikbaar zijn op de KDL700ex worden de videobestanden niet weergegeven.

Wat kan de oorzaak zijn?

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.nl_NL.title
Eric.Put
Bezoeker

Het klopt inderdaad dat lang niet alle bestanden uit media player ook daadwerkelijk op de TV kunnen worden afgespeeld. Officieel wordt er bij gebruik van DLNA alleen maar het streamen van MPEG2 en AVC-HD ondersteund. Oftewel bestanden die met een eigen camera zijn gefilmd kunnen wel worden gestreamed!

Via de USB aansluiting is er een wat bredere ondersteuning van formaten zoals,Divx,AVC-HD,MPEG4,MPEG1echter ook dat is nog geen gerantie dat alles kan worden afgespeeld.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

10 ANTWOORDEN 10
profile.country.nl_NL.title
maantho13
Bezoeker

Het kan aan verschillende zaken liggen. Werkt u met DLNA? Werkt u met de laatste versie van Windows Media Player?

Op de genoemde TV wordt "alleen" MPEG ondersteund en geen andere formats.

Is uw vraag hiermee naar behoren beantwoord?

mvg

Mark

profile.country.nl_NL.title
Eric.Put
Bezoeker

Het klopt inderdaad dat lang niet alle bestanden uit media player ook daadwerkelijk op de TV kunnen worden afgespeeld. Officieel wordt er bij gebruik van DLNA alleen maar het streamen van MPEG2 en AVC-HD ondersteund. Oftewel bestanden die met een eigen camera zijn gefilmd kunnen wel worden gestreamed!

Via de USB aansluiting is er een wat bredere ondersteuning van formaten zoals,Divx,AVC-HD,MPEG4,MPEG1echter ook dat is nog geen gerantie dat alles kan worden afgespeeld.

profile.country.nl_NL.title
Anthonie
Bezoeker

Ik heb een vergelijkbare situatie met mijn nieuwe Sony Bravia KDL 40EX500 (zie https://www.sony.nl/discussions/message/625798#625798); die wil ook maar geen (MPEG2-PS) videos vanaf m'n Western Digital ShareSpace over mijn thuisnetwerk streamen met TwonkyMedia. Ik ga deze discussie dus maar eens volgen.

profile.country.nl_BE.title
PatrickDJ
Bezoeker

Beste,

Ik gebruik wild media server om films, muziek, foto's,... te streamen naar mijn Bravia KDL 37-EX500. Op die manier maakt het niet uit in welk formaat je films op je PC staan. Het transcoderen gebeurt door wild media server zelf.

http://www.wildmediaserver.com/

Je kunt het eerst gedurende een trial periode testen en indien tevreden dan moet je een licentie aanschaffen voor de TV die er op aangesloten is.

Groeten, Patrick

profile.country.nl_NL.title
fremare
Bezoeker

Weergave vereist specifieke codec MPEG2. Na veel uitproberen ben ik er nu achter, dat met het gratis progje Hamster Free Video Converter (bv via CNET downloaden) je video's eenvoudig en direct in het juiste MPEG2 formaat geconverteerd kunnen worden voor weergave op je TV (via thuisnetwerk) Succes!!!

profile.country.nl_NL.title
breedBenR
Lid

Als je een beetje technisch bent, dan is

- deze software voor op je PC: http://code.google.com/p/ps3mediaserver/

- en dit gebruikersforum elders voor de instellingen voor de Bravia: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1362584/

misschien wat voor je.

Het idee is, dat je computer ieder filmpje, in wat voor formaat dan ook,
'on the fly' naar MPEG omzet, als ie naar jouw TV streamt.

profile.country.nl_NL.title
Marc_Jac
Bezoeker

Geachte JhonnieBegood,

Allereerst welkom op het Sony Nederland forum.

Bij dit bericht zit een document als bijlage toegevoegd waar alles over DLNA staat beschreven.

Hoe werkt het? Wat kunt u streamen? Wat heeft u nodig?

Leest u het document goed door, als u daarna nog vragen heeft hoor ik dat graag.

Tevens kunt ook bij de volgende link kijken welke bestanden worden ondersteunt:

http://support.sony-europe.com/tutorials/tvhc/dlna/dlna.aspx?site=odw_nl_NL&m=KDL-32W5500

Ik hoop dat u zo verder kunt komen.

Vriendelijke groet,

Marc.

Sony Medewerker.

profile.country.nl_NL.title
martinus71
Bezoeker

Ik heb nog een vraag in dezelfde richting:

Ik heb de KDL37ex500.

Op de USB zit een externe harde schijf met oa muziek (artiest per mapje met mp3).

Ik kan via de tv dus een mapje selecteren en alle muziek in dat mapje laten afspelen.

Als alle nummers afgespeeld zijn, moet ik dus een ander mapje (cd) selecteren.

Vraag: herkent de tv ook playlists van de een of ander, dus die ik in een apart mapje neer kan zetten en selecteren?

Op deze manier is het mogelijk om redelijk optimaal van de ingebouwde media streamer gebruik te maken.

In het andere geval heb ik dus een andere mediastreamer met extra afstandbediening nodig..

mvg

Martijn

profile.country.nl_BE.title
mdelepeleire
Bezoeker

Aan wat moet de mpeg4 voldoen, zijn er beperkingen op bitrate, bestandsgrootte, resolutie.

Op een ex600 speelt alleen de mpeg4 met lage kwaliteit; 1 filmpje in mpg2 kleiner dan 1GiB speelt ook, geen enkele andere.