Deel jouw ervaring!
Heb onlangs zowel een nieuwe PS3 als een Sony KDL 55EX-720 gekocht met 3D bril.
Bij het starterpakket zat een 3D-blue ray. Ik wou deze afspelen op mijn PS 3 in 3D.
Ik kreeg echter de melding op mijn PS 3 dat hij niet verbonden was met een 3D-TV. Ik heb nochtans de aansluiting gemaakt met een HDMI-kabel en op de TV 3D geselecteerd met als instelling beelden boven elkaar.
Doe ik iets fout of ontbreekt er iets zodat de playstation de TV niet herkent als 3D ?
Opgelost! Ga naar oplossing.
heb je een nieuwe of een wat oudere hdmi-kabel gebruikt? probeer een korte nieuwe (1.4) kabel.
welke hdmi ingang op de tv gebruik je?
was een oudere hdmi-kabel, zal een nieuwe 1.4 kabel kopen; heb de bovenste aansluiting op de achterkant van de tv gebruikt (hdmi 1).
Bedankt voor je snelle reactie
Beste,
Een hdmi kabel versie 1.3 is voldoende.
Wanneer U deze melding krijgt staat wellicht de resolutie uitvoer hdmi v/d PS3 niet correct (voor 3D minimaal 720p vereist).
Ga naar instellingen -> beeldscherminstellingen -> instellingen video uitvoer -> hdmi -> automatisch -> beeldmaat instellen en als goed is ziet U dan het volgende:
Dit bevestigen en als goed is zou het dan wel moeten werken (wanneer aangeboden content 3D betreft geeft tv "3D-signaal gedetecteerd" aan).
Opm 1: de PS3 dient up to date te zijn qua software
Opm 2: als het niet zou lukken, fabrieksreset PS3 uitvoeren en bovenstaande stappen herhalen.
Succes
Gr Roel
Bedankt voor Uw reactie, U bent blijkbaar zeer goed op de hoogte maar het probleem is reeds opgelost met het vervangen van de HDMI kabel naar een recentere versie1.4, toeval of niet.... ? In elk geval bedankt aan iedereen voor alle inspanningen
mvg,
Jan Borms