annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

PS3 herkent mijn EX-720 niet als 3D-TV ?

OPGELOST
profile.country.nl_BE.title
jan.borms
Bezoeker

PS3 herkent mijn EX-720 niet als 3D-TV ?

Heb onlangs zowel een nieuwe PS3 als een Sony KDL 55EX-720 gekocht met 3D bril.

Bij het starterpakket zat een 3D-blue ray. Ik wou deze afspelen op mijn PS 3 in 3D.

Ik kreeg echter de melding op mijn PS 3 dat hij niet verbonden was met een 3D-TV. Ik heb nochtans de aansluiting gemaakt met een HDMI-kabel en op de TV 3D geselecteerd met als instelling beelden boven elkaar.

Doe ik iets fout of ontbreekt er iets zodat de playstation de TV niet herkent als 3D ?

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.nl_NL.title
breedBenR
Lid

heb je een nieuwe of een wat oudere hdmi-kabel gebruikt? probeer een korte nieuwe (1.4) kabel.

welke hdmi ingang op de tv gebruik je?

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

4 ANTWOORDEN 4
breedBenR
Lid

heb je een nieuwe of een wat oudere hdmi-kabel gebruikt? probeer een korte nieuwe (1.4) kabel.

welke hdmi ingang op de tv gebruik je?

jan.borms
Bezoeker

was een oudere hdmi-kabel, zal een nieuwe 1.4 kabel kopen; heb de bovenste aansluiting op de achterkant van de tv gebruikt (hdmi 1).

Bedankt voor je snelle reactie

Roel_C
Bezoeker

Beste,

Een hdmi kabel versie 1.3 is voldoende.

Wanneer U deze melding krijgt staat wellicht de resolutie uitvoer hdmi v/d PS3 niet correct (voor 3D minimaal 720p vereist).

Ga naar instellingen -> beeldscherminstellingen -> instellingen video uitvoer -> hdmi -> automatisch -> beeldmaat instellen en als goed is ziet U dan het volgende:

DSC08189.JPG

Dit bevestigen en als goed is zou het dan wel moeten werken (wanneer aangeboden content 3D betreft geeft tv "3D-signaal gedetecteerd" aan).

Opm 1: de PS3 dient up to date te zijn qua software

Opm 2: als het niet zou lukken, fabrieksreset PS3 uitvoeren en bovenstaande stappen herhalen.

Succes

Gr Roel

jan.borms
Bezoeker

Bedankt voor Uw reactie, U bent blijkbaar zeer goed op de hoogte maar het probleem is reeds opgelost met het vervangen van de HDMI kabel naar een recentere versie1.4, toeval of niet.... ? In elk geval bedankt aan iedereen voor alle inspanningen

mvg,

Jan Borms