annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Audyssey en Sony TV als center speaker

profile.country.BE.title
DirkHofmans
Lid

Audyssey en Sony TV als center speaker

Ik heb mijn sony XR 55A90J aangesloten als center speaker aan mijn marantz (= Denon) versterker. Als ik de Audyssey laat lopen om de speakers af te stellen, geeft de Marantz aan dat de sony fout is aangesloten (fase error), maar als ik naar de kabeltjes kijk dat zit volgens mij alles goed: rood op de TV aan rood op de receiver, en zwart op de TC aan zwart op de receiver. Iemand een vermoeden hoe dit komt?

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

De center speaker aansluiting is al een versterkt audio-signaal, kan dus niet op nog een versterker worden aangesloten. De Marantz kan alleen van een audio-signaal uit de A90j krijgen via de hoofdtelefoon/audio-uitgang of via de HDMI-uitgang (eARC).

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.BE.title
DirkHofmans
Lid

klopt niet, hij is aangesloten via de aansluitingen voor de luidsprekerkabels van een receiver, dus rood en zwart. Dat is nu net het eigene aan de A90J, dat je hem als center speaker kan gebruiken.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert


@DirkHofmans  schreef:

klopt niet, hij is aangesloten via de aansluitingen voor de luidsprekerkabels van een receiver, dus rood en zwart. Dat is nu net het eigene aan de A90J, dat je hem als center speaker kan gebruiken.


Wat klopt er niet?

De rode en zwarte aansluiting (in) is al  voor een versterkt audio-signaal.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.BE.title
DirkHofmans
Lid

Sorry voor het misverstand. Inderdaad, ik stuur een versterkt signaal naar de A90J die ik dan gebruik als centrale speaker. En by het testen met Audyssee zegt de Marantz dat die speaker fout is aangesloten (fasefout). Maar alle draadjes zitten goed. Hoe kan dit dan?