Deel jouw ervaring!
Hi,
Sinds kort heb ik de nieuwe XR-65X94J. Nu werkt deze perfect, maar het opnemen van programma’s op een externe HDD geeft constant problemen.
Ik heb al meerdere CI+ modules geprobeerd, maar telkens blijven opnames mislukken en krijg ik de melding “Module staat decodering van dit programma niet toe” of “De provider heeft kopieerbeveiliging ingesteld voor dit programma”. Het gaat om opnames op verschillende kanalen waaronder Ziggo Sport Select en Racing.
Nu heb ik een CI+ module van Ziggo, maar daarvoor eigen modules en deze geven allemaal hetzelfde probleem.
Op mijn vorige TV, waar ik ook opnam op een externe HDD met een CI+ module gaf dit nooit problemen en kreeg ik deze melding nooit.
Kent iemand dit probleem of beter nog: een oplossing ervoor?
Thanks!
@edvanzu schreef:
Ondertussen heeft Ziggo me het volgende laten weten:
”De meeste content van Ziggo Sport, maar ook andere zenders is beveiligd tegen het maken van kopieën en opnames. Op een wat oudere TV zit die beveiliging er waarschijnlijk niet op en daarom werkt het daarmee wel.”
Oftewel: met een nieuwe TV schijnt het dus niet meer te werken…
Wat vreemd is, dat er nog geen enkele melding erover is op Chelloo.com of op Tweakers.net.
Testje gedaan met een opname op Ziggo Racing, opname is gelukt.
Wat je nog kan proberen is de Digitale kanalen opnieuw in te lezen onder "andere provider" i.p.v. Ziggo als provider te kiezen. Er doen meerdere problemen (ondertiteling/teletekst/iTV of Hbb) voor als er voor Ziggo als provider wordt gekozen.
Is het bekent dat met de ZiggoGo TV applicatie 7 dagen kan terugkijken?
suc6 ermee,
73's
Even op vakantie geweest, vandaar een late reactie.
Ook deze oplossing heb ik geprobeerd, maar het helpt niets. Opnemen blijft dan wel, dan niet mogelijk.
En ja, het is bekend dat tot zeven dagen kan worden teruggekeken maar dat is zeker niet altijd voldoende. En enkel afhankelijk zijn van opnames in de cloud die Ziggo aanbiedt via de Mediabox Next heeft ook niet mijn voorkeur. Vandaar ook de opnames via de HDD.
Ik begrijp dat je i.p.v. Ziggo nu "andere provider" heb gekozen.
Het is afgelopen week gebleken dat er toch blijkbaar nog probleempjes zijn met de laatste huidige firmware (v6.3800) i.c.m. de CI+ module. Laten we hopen op een snelle update die het CI+ module probleem oplost.
73's
Ja, ik heb inderdaad “andere provider” gekozen ipv Ziggo.
Dit helpt echter niet.
Naast het probleem met opnemen, blijf ik ook blokkerig beeld houden. Dit gebeurt alleen als de CI+ module in de TV zit. Als ik deze eruit haal, zijn de FTA zenders perfect qua beeld. Maar zodra ik de module insteek, heb ik last van blokken (wat niet gebeurde met mijn vorige Bravia of met de Mediabox Next van Ziggo).
Je melding dat er problemen bekend zijn met CI+ zou dit verklaren. Kun je daar meer over zeggen of aangeven waar ik hier meer over kan vinden? Google hielp me namelijk niet…
Alvast bedankt!
Excuus: ik heb de post al gevonden op het forum (beter Googlen dan ik eerst deed). Hierin wordt hetzelfde probleem beschreven met dezelfde TV.