Hi @Riona.
Hier kan de DMF scherpstel functie handig zijn. Je drukt half in, de camera begint dan met scherpstellen, maar als het niet is waar je wil draai je aan de scherpstelring van je lens om direct handmatig scherpstellen te gebruiken.
Afhankelijk van je camera kun je wel of niet onderwerpen volgen, vanaf de a7r5 en alles wat nieuwer is kun je direct MF aanzetten in het menu zodat je ook in andere standen zoals af-c de handmatige scherpstelling te gebruiken. Ik heb dit bijvoorbeeld gedaan met iemand die achter een harp zat en ik door de snaren heen wilde fotograferen. Dat is denk ik wel een vergelijkbare situatie dan door een hek.
Groet,
Antonette
... View more