annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

EARC problemen

profile.country.NL.title
Ziggy88
Ontdekker

EARC problemen

Vorig jaar heb ik een Sony KD85XH9505 gekocht en heel blij mee . Nu heb ik ook een Sony ht A 7000 soundbar er bij gekocht maar het lukt niet om deze met EARC te verbinden.  Als ik alles aansluit en ik ga naar mijn tv input zie ik dat input ARk om de seconden wisseld tussen groen(aangesloten) en grijs(niks aangesloten) ik heb twee verschillende hdmi kabels geprobeerd. Iemand toevallig bekend met dit probleem ?

13 ANTWOORDEN 13
profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

Heb je naar de volgende instellingen gekeken op de TV;

  • Gebruik een HDMI®-kabel die 18 Gbps ondersteunt.
  • Stel HDMI signal format (HDMI-signaalindeling) in op Enhanced format (Verbeterde indeling).
    1. Druk op de knop HOME op de afstandsbediening.
    2. Selecteer Settings (Instellingen).
    3. Selecteer External inputs (Externe ingangen) in de categorie TV.
    4. Selecteer HDMI signal format (HDMI-signaalindeling) en stel deze in op Enhanced format (Verbeterde indeling).
  • Configureer de instelling als volgt.
    [Instellingen] — [Weergave en geluid] — [Audio-uitgang] — [eARC-modus] — [Auto]
    [Instellingen] — [Weergave en geluid] — [Audio-uitgang] — [Speakers] — [Audiosysteem]
  • Schakel de eARC-functie in op het audiosysteem.


Ik heb met het aansluiten op de eARC aansluiting wel gemerkt dat de HDMI kabel het verschil kan maken, dus een eARC - Ultra High Speed, deze hoeft niet extreem duur te zijn.

 

https://www.bol.com/nl/nl/p/qnected-hdmi-2-1-kabel-1-meter-ultra-certified-cable-4k-120hz-8k-60hz-hd...


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
Ziggy88
Ontdekker

Ik ben nu een stap dichterbij.  EARC connectie is goed (geloof ik) de tv herkend de soundbar . Maar nu staat er geen signaal . 

20221025_210439.jpg

profile.country.NL.title
Ziggy88
Ontdekker

20221025_210804.jpg

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Ook hier nog steeds een probleem met de eARC tussen de A7000 en de X95j, steeds een audio-hickup.

De eARC-modus staat nu op "Uit" op de X95j en de audio-hickup komt niet meer voor.

 


73's

 

<edit dankzij @HereIsTom >

de verbeterde HDMI-indeling stond nog op "Normaal", deze op"Verbeterde indeling" gezet en de audio-hickup komt niet meer voor.

Dacht dat de "verbeterde indeling van het HDMI-signaal" alleen voor Video van toepassing was en niet voor Audio.

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

@Ziggy88 Wat heb je nu precies wel en niet gedaan en heb je de juiste kabel?

 

@pa3eia De verbeterde indeling is zowel voor beeld als geluid net als die HDMI kabel.

 


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
Ziggy88
Ontdekker

Ik heb alle stappen gevolgd. Alleen heb ik geen andere kabel. de soundbar is vandaag geleverd met alle bekabeling.

20221025_224208.jpg

profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

De TV eens een Herstart geven als de soundbar is aangesloten en juist aan staat, de Aan/uitknop op de afstandsbediening ingedrukt houden dan op TV Herstart TV kiezen.

 

Als dat niet helpt beide eens even een poosje uit het stopcontact halen.


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
Ziggy88
Ontdekker

Ik heb nu een ultra high speed HDMI kabel en het lukt nog steeds om de soundbar te koppelen. Ik heb de tv en de soundbar gereset . Op de HDMI 1 en de EARC staat de Hta7000 verbonden maar geen signaal. 

20221030_183451.jpg

20221030_170504.jpg

20221030_170431.jpg

20221030_161248.jpg

20221030_161653.jpg

profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

Waarom staat er bij HDMI1 de HTA7000, heb je meerdere kabels aangesloten?

Sluit is alleen de eARC kabel aan op de juiste ingangen.

 


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________