Deel jouw ervaring!
Vorig jaar heb ik een Sony KD85XH9505 gekocht en heel blij mee . Nu heb ik ook een Sony ht A 7000 soundbar er bij gekocht maar het lukt niet om deze met EARC te verbinden. Als ik alles aansluit en ik ga naar mijn tv input zie ik dat input ARk om de seconden wisseld tussen groen(aangesloten) en grijs(niks aangesloten) ik heb twee verschillende hdmi kabels geprobeerd. Iemand toevallig bekend met dit probleem ?
Heb je naar de volgende instellingen gekeken op de TV;
Ik heb met het aansluiten op de eARC aansluiting wel gemerkt dat de HDMI kabel het verschil kan maken, dus een eARC - Ultra High Speed, deze hoeft niet extreem duur te zijn.
Ik ben nu een stap dichterbij. EARC connectie is goed (geloof ik) de tv herkend de soundbar . Maar nu staat er geen signaal .
Ook hier nog steeds een probleem met de eARC tussen de A7000 en de X95j, steeds een audio-hickup.
De eARC-modus staat nu op "Uit" op de X95j en de audio-hickup komt niet meer voor.
73's
<edit dankzij @HereIsTom >
de verbeterde HDMI-indeling stond nog op "Normaal", deze op"Verbeterde indeling" gezet en de audio-hickup komt niet meer voor.
Dacht dat de "verbeterde indeling van het HDMI-signaal" alleen voor Video van toepassing was en niet voor Audio.
Ik heb alle stappen gevolgd. Alleen heb ik geen andere kabel. de soundbar is vandaag geleverd met alle bekabeling.
De TV eens een Herstart geven als de soundbar is aangesloten en juist aan staat, de Aan/uitknop op de afstandsbediening ingedrukt houden dan op TV Herstart TV kiezen.
Als dat niet helpt beide eens even een poosje uit het stopcontact halen.
Ik heb nu een ultra high speed HDMI kabel en het lukt nog steeds om de soundbar te koppelen. Ik heb de tv en de soundbar gereset . Op de HDMI 1 en de EARC staat de Hta7000 verbonden maar geen signaal.
Waarom staat er bij HDMI1 de HTA7000, heb je meerdere kabels aangesloten?
Sluit is alleen de eARC kabel aan op de juiste ingangen.